• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • passionsblomman

Ja DET går bort och jag tordes knappt skriva det!

feministbrud skrev 2009-07-04 16:34:40 följande:
    Eller att lägga in brudbuketten i en glaskupa för konservering
  • Red Scarlet
    Cltsp skrev 2009-07-04 16:08:24 följande:
    Jag måste även lägga till några trashyinslag till listan:* Fåniga caketoppers där det framgår att bruden får dra mannen till kyrkan* Studiofotografering med grå bakgrund och marmorpelare..jag ryser!* När man vägrar slänga den vissna brudbuketten utan sparar den hemma i en vas och samlar damm.
    Hehe vår caketopper var nog jättetacky isåfall, bruden har mannen över axeln ;) Men studiofotografering med melerad bakgrund är heemskt trashy haha..sorry.

Att spara brudbuketten konserverad i en glasbox är tacky! Vad ska man med den till? Ha på soffbordet som prydnad?
  • passionsblomman

Nä, på väggen som tavla brukar den hänga.

Men det är förbaskat mycket jobb för något som sedan ändå inte brukar bli vidare snyggt.

Red Scarlet skrev 2009-07-04 16:42:28 följande:

Hehe vår caketopper var nog jättetacky isåfall, bruden har mannen över axeln ;) Men studiofotografering med melerad bakgrund är heemskt trashy haha..sorry. Att spara brudbuketten konserverad i en glasbox är tacky! Vad ska man med den till? Ha på soffbordet som prydnad?
  • Tokstolla

14e november skrev 2009-07-04 15:00:16 följande:

Idag trashade jag till - köpte en brudklänning på REA!!!(Hade iofs bestämt mig för den innan jag visste att det var rea, men iiiii.... nu har jag kvalat in rejält :)
    Jag trodde sådant gjorde att man kallades ekonomisk...
    Om man inte får köpa klänning på rea hur är det då om man vill sy den själv? Det är inte så mycket själva kostnaden här då utan att jag hoppades på att den kunde gå i arv och att jag faktiskt då hade designat och gjort allt själv...

Ja OK, kom på att det kanske inte är konstigt att göra den själv... Det värsta är nog att jag ska sy den av duschdraperityg jag fick tag på jysk för 5kr/meter... men jag lovar att det endast var för att det hade rätt glans och styrsel. Inte med priset eller att min blivande make lär spilla på mig och jag då lätt kan duscha av mig med klänningen eller tvätta bort fläcken med kemisk bensin
  • 090208

Agree!!

Bobou skrev 2009-07-02 16:39:27 följande:
    ...och på tal om ballonger: plastikoperationer inför bröllopet.
    Vilken jävla tråd det blev, har inte ens läst halva...
    Var det Svanboet som skrev vita strumpor? Håller med!!!
  • 090208

Nä, var det inte duvor hon nämnde..? Usch!! Avskyr allt sånt prinsess-skit.

• Red Scarlet
    Tokstolla skrev 2009-07-04 17:26:36 följande:
    Det värsta är nog att jag ska sy den av duschdraperityg jag fick tag på jysk för 5kr/meter... men jag lovar att det endast var för att det hade rätt glans och styrsel. Inte med priset eller att min blivande make lär spilla på mig och jag då lätt kan duscha av mig med klänningen eller tvätta bort fläcken med kemisk bensin
    Hahah vad trashy(på ett roligt vis) med duschdraperityg..MEN otroligt praktiskt! Du behöver inte ens kosta på någon kemtvätt efteråt, helt lysande ju
  • Svanboet

Ja om det blir krystat men att byta helt eller faktiskt ha två namn som går att kombinera - det är helt ok för min del.

BlivandeFruPettersson skrev 2009-07-04 12:55:07 följande:
    Att tappert försöka kompromissa ihop sina respektive efternamn till något nytt och "spännande". Jag ryser!
  • Pizan

Hihi! Jag går just i tankarna om det går att torka in min brudbukett och spara den för framtiden. Känns så svårt att skiljas ifrån den och den är fortfarande ganska fin trots att det har gått en vecka sen bröllopet. Jag är villig att ta trashstämpeln.

Förresten, är det nån som vet om det brukar bli lyckat när man torkar nejlikor.

• shakynose
    Tokstolla skrev 2009-07-04 17:26:36 följande:
    14e november skrev 2009-07-04 15:00:16 följande:Jag trodde sådant gjorde att man kallades ekonomisk... Om man inte får köpa klänning på rea hur är det då om man vill sy den själv? Det är inte så mycket själva kostnaden här då utan att jag hoppades på att den kunde gå i arv och att jag faktiskt då hade designat och gjort allt själv... Ja OK, kom på att det kanske inte är konstigt att göra den själv... Det värsta är nog att jag ska sy den av duschdraperityg jag fick tag på jysk för 5kr/meter... men jag lovar att det endast var för att det hade rätt glans och styrsel. Inte med priset eller att min blivande make lär spilla på mig och jag då lätt kan duscha av mig med klänningen eller tvätta bort fläcken med kemisk bensin
    Jag har undrat så länge över hur denna våtrumskreation ser ut. Bildbevis, tack!
Svar på tråden Trashigaste bröllopet