• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Nynaeve

Brudar med klänningar de inte kan röra sig i. Det känns lite trashigt. Man får väl öva lite innan? :)

Polyestermaränger kvalar in på min WT-lista också.

Smöriga pop/rock-ballader som solosång i kyrkan. Den har varit uppe förut men....

Att kalla bröllopsvalsen för vals även när man valt en låt som inte går i valstakt.

• Nynaeve
    tomlinn skrev 2009-07-02 23:38:46 följande:
    =Dhejdlöst rolig tråd! vi kommer åka dit rätt bra på trashskalan också har jag en känsla av, inte minst på alla fina, omtänksamma små martha stewart-detaljer och det _ändlösa_ planerandet.jag kan just inte komma på nåt som inte redan tagits upp i de 409 första inläggen, men slår ett extra slag för matchande tärnklänningar och graverade glas som favors =)
    Jamen det är något av det bisarraste jag vet! Okej att man kanske vill ha glas med sitt eget namn och bröllopsdatum ingraverat, men vem vill ha ett glas med någon annans detaljer på?
  • passionsblomman

Ja vem!?!
    Nynaeve skrev 2009-07-02 23:45:32 följande:
    Jamen det är något av det bisarraste jag vet! Okej att man kanske vill ha glas med sitt eget namn och bröllopsdatum ingraverat, men vem vill ha ett glas med någon annans detaljer på?
  • Nynaeve

Innan jag går och lägger mig måste jag bara tipsa om den här underbara sidan: www.etiquettehell.com/

Där finns ett helt gäng fullkomligt hårresande (amerikanska) historier om bröllop.

• Heloise

jag glömde en sak på trashy listan.
    -Kinaklänning, kopia av en maggie sottero, hade gärna velat ha en riktig men eftersom leveranstiden var 18 veckor så sket jag i det. Seriöst 18 veckor? ska de väva chiffongen för hand och sy hela klänningen för hand? Orimligt och då tönt trashar jag med kina som fixade det på 30 dagar ist!

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-07-02 23:43:08 följande:
    Ja så det är "Min Dag-Dagen Då Jag Fick Vara Någon Annan"...Och då alla gjorde som jag sa åt dem och såg ut som jag bestämde och var precis så underhållande, lagom trevliga och uppsluppna att de gjorde Min Dag till den Roligaste Ever
  • Sonja68
    Heloise skrev 2009-07-02 23:54:35 följande:
    jag glömde en sak på trashy listan.-Kinaklänning, kopia av en maggie sottero, hade gärna velat ha en riktig men eftersom leveranstiden var 18 veckor så sket jag i det. Seriöst 18 veckor? ska de väva chiffongen för hand och sy hela klänningen för hand? Orimligt och då tönt trashar jag med kina som fixade det på 30 dagar ist!
    Alltså, när jag valde klänning så var det j-lar i mig ett enda kompromissande med min plånbok, min man, och leveranstid.
    MIn man ville att jag skulle ha en fluffy-puffysak men det hade vi inte råd med. Jag ville ha en enkel men stilren, classy sak, men det hade vi heller inte råd med ELLER så var det för lång leveranstid.
    Så det blev kompromiss... Men jag är glad och nöjd. KÄndes som jag i alla fall, i Fluffy-puffy, hade jag känt mig... ja, just det; Trashy!
  • Heloise

Jag klänningskompromissar med 3 saker_
    -Tiden( kunde inte bestämma mig och hade ONT om tid)
    -Min feta mage(kropp eg) som inte passade i det jag ville ha
    -Plånboken
    Glömde en sak
    -jag gick även en fajt mot min inre prinsessa, du vet den där som skriker, men jag vill HA en puffy klänning. Tack och lov vann jag över henne och nope tycker inte min klänning är speciellt puffy haha

Sonja68 skrev 2009-07-03 00:06:02 följande:
    Alltså, när jag valde klänning så var det j-lar i mig ett enda kompromissande med min plånbok, min man, och leveranstid.MIn man ville att jag skulle ha en fluffy-puffysak men det hade vi inte råd med. Jag ville ha en enkel men stilren, classy sak, men det hade vi heller inte råd med ELLER så var det för lång leveranstid.Så det blev kompromiss... Men jag är glad och nöjd. KÄndes som jag i alla fall, i Fluffy-puffy, hade jag känt mig... ja, just det; Trashy!
  • Nynaeve
    Heloise skrev 2009-07-03 00:11:00 följande:
    Jag klänningskompromissar med 3 saker_-Tiden( kunde inte bestämma mig och hade ONT om tid)-Min feta mage(kropp eg) som inte passade i det jag ville ha-Plånboken Glömde en sak-jag gick även en fajt mot min inre prinsessa, du vet den där som skriker, men jag vill HA en puffy klänning. Tack och lov vann jag över henne och nope tycker inte min klänning är speciellt puffy haha
    Ojoj. Min inre prinsessa skrek fluff. Men hon tystnade omedelbart när jag fick på mig en i det närmaste antifluffig klänning. Fast den var för dyr så mamma syr en klänning istället. Tyget är från Kina, och vart femte barn som föds i världen är en kines. Mamma är femte barnet och är alltså kines. Så jag får ju en kinaklänning jag också ;P
  • Lakritsbåten

Har en supertrash - LÅNA pengar till bröllopet!

Den är jag INTE skyldig till...

Svar på tråden Trashigaste bröllopet