• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-07-02 23:19:10 följande:
    gifter man sig med en ryss så finns ett bröllop utan vodka till maten ens på världskartan.
    "...så finns ett bröllop utan vodka till maten INTE ens på världskartan..." skulle det vara
    Ursäkta, jag har varit på grillfest och druckit rödtjut blandat med vitt vin och Sheridans. Trashy så säg?!
  • workoutgirl
    Sonja68 skrev 2009-07-02 23:23:05 följande:
    "...så finns ett bröllop utan vodka till maten INTE ens på världskartan..." skulle det vara Ursäkta, jag har varit på grillfest och druckit rödtjut blandat med vitt vin och Sheridans. Trashy så säg?!
    oh men min favoritdrink är kalimoxo, rödvin och cola Dags att gå och lägga mig i husbilen snart
  • Nynaeve

Jisses, jag visste inte att jag var så WT!? Snaps till förrätten och sånger under middagen är en självklarhet för oss. Vi åker även dit på favoritmusik på stereo, frock coat (fast min blivande ska ha bonjour - ännu mer 1800-tal), andra kläder på brudparet än klädkoden säger (i min värld är det så man gör!?), enkel klänning med drapering på mig och halvuppsatt hår, vita skor... listan kan göras lååång! Just det, vi funderar på att sjunga duett under vigseln.

Jag tycker det är trashigt att ta kuvertavgift av gästerna och motivera det med att "vi vill att ni ska få uppleva ett så storstilat och magnifikt bröllop som möjligt".

Eftersom jag är en inbiten klädhistorienörd så kan jag inte låta bli att tycka att bröllop med medeltidstema är riktigt trashigt eftersom brudparet och gästerna alltid ser ut att ha hittat sina kläder i barnens utklädningslåda.

• 20090725

listan blir så lång för min del...

boxvin - i andra flaskor
    axelbandslös klänning
    kyrka
    frockcoat på gubben
    favors askar med chklad i
    buffe
    föräldrar betalar - maten iallafall
    tiara
    halv upsatt lockigt hår - har lockar själv så dem e naturliga

hmmm.... får nog ett riktigt Trashigt bröllop... finns säkert massa mer som jag missat..

• Heloise

panzer och min trashlista so far!
    -hetsbantning/pulverdiet
    -boxvin
    -tomflarror med egna etiketter
    -semi bling-blingig ring
    -vita skor
    -buffe
    -göra maten själv
    -mat till viss del betald av svärpärona
    -potentiell trash the dress/suit fotografering
    - kanske kanske en liten cigg på festen, om jag inte utvecklat karaktär tills dess.
    -Glitter smycken
    -korklockar (fast mina är naturliga får jag göra lite spel rum i och med det?)
    hmm var det nå mer?

Sangrian var kreddig och vi ska ha Dj ( eller var det trashy?) men vi har helt klart hamnat i trash träsket, fast det lkunde vara värre jag hade kunnat haft fingerlösa handskar och Panzer skinnväst

• Panzerfaust
    Heloise skrev 2009-07-02 23:30:28 följande:
    äh va fan Panzer printar du ut och klistrar så går det bra
    :-O
  • passionsblomman

Hihihi, jaaa, fast jag måste ändå med lite allvar undra och inflika att nog fasen måste snapsande vara riktigt ur-svenskt och att man ställer till med fest med buller och bång med allt vad allsång och dans och hela killivitten utan att bröllop egentlogen bara är MER av allt än annars?

Och då blir trashigt lite i mina ögon när man istället ska had det så fint som om allt bara vore på låtsas, så man knappt ser att brudparet är de de är och att man leker bal på slottet.

• Sonja68
    workoutgirl skrev 2009-07-02 23:25:18 följande:
    oh men min favoritdrink är kalimoxo, rödvin och cola Dags att gå och lägga mig i husbilen snart
    What?!?! Jag döööör, låter som att den drinken kommer från min hemstad !!!
Svar på tråden Trashigaste bröllopet