• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Daa

Ja! Färgtema in absurdum!

De som höll i vår fest frågade mig innan ifall vi ville att deras kläder skulle matcha färgtemat. När jag hade skrattat en stund insåg jag att frågan var allvarligt menad. Men inte ville vi att de skulle vara en del av dukningen

Frulle skrev 2009-07-03 09:03:41 följande:
    jag har svårt för dessa EXTREMT viktiga färgteman som skall följas hit och dit!!!Visst hade vi några färger, men det var bara en av dom som höll i sig.. resten sket jag i!
  • Frulle

haha, ja vi fick den frågan också av nån.. Minns inte vem det var! Jag small av nästan..

Daa skrev 2009-07-03 09:11:37 följande:
    Ja! Färgtema in absurdum! De som höll i vår fest frågade mig innan ifall vi ville att deras kläder skulle matcha färgtemat. När jag hade skrattat en stund insåg jag att frågan var allvarligt menad. Men inte ville vi att de skulle vara en del av dukningen
  • Aleta

Apropå färgkoordinering, det är trashigt att be prästen klä sig enligt färgtemat.

• J D

Min trashlista då (hjälp mig gärna att fylla i om ni minns ngt jag erkänt men glömt ):

Axelbandslös klänning (men vintaaage)
    Buffé till huvudrätt
    Flaskor med annan etikett (bordsnumren)
    BiB på buffébordet
    Blingig ring (som jag själv inte tycker är too much men jag har inga gränser )
    Favours
    Rosa & aprikost med i färgtemat (dubbelpoäng om man har rosa i favours?)
    Inte Glitter-smycken men väl ett billigt halsband från Guldfynd
    För fulla gäster (nästan helt säker på att det kommer att bli så )

Mot etiketten men ganska obemärkt passerade här:

Kvinnlig marskalk och manliga tärnor
    Angiven kontaktperson för önskelista i inbjudan

• Frulle

hahaha.. Det är inte traschigt!! Det är sinnesjukt! Och ganska komiskt!

Aleta skrev 2009-07-03 09:17:27 följande:
    Apropå färgkoordinering, det är trashigt att be prästen klä sig enligt färgtemat.
  • J D

Glömde: övermatchade och too much dekorationer.

• Yesh I do

Trash enligt mig är alla dessa amerikanska influenser
    brudöverlämning
    wedding favours
    best man (isf marskalk)
    ha en maid of honour (och även kalla henne det i alla möjliga sammanhang)

• J D

Svanboet skrev 2009-07-03 08:37:39 följande:
    En sak som också kliver in på listan...(Sönder)brända brudar under försommaren med vita tringlar efter bikinin som sticker upp ur den axelbandslösa klänningen

Ja, och så tycker jag att översolade brudar och kritvita brudgummar inte är så värst tjusigt heller (kanske upprepar mig här).

• nennesjuttioåtta

när man gör buffématen själv men har ingen aning om vad som passar så det bjuds på renköttsröra med stenbitsrom. (nej, det var ingen höjdare men som tur var så hade de inte haft korv i sockerkakan i alla fall )

• J D

nennesjuttioåtta skrev 2009-07-03 09:35:54 följande:
    när man gör buffématen själv men har ingen aning om vad som passar så det bjuds på renköttsröra med stenbitsrom. (nej, det var ingen höjdare men som tur var så hade de inte haft korv i sockerkakan i alla fall )

Hahaha, gud vad kul! (Vet inte om du har sett Vänner-avsnittet med pajen där det blands köttfärs med vaniljsås eller vad det var. Låter som en liknande kombination där.)

Svar på tråden Trashigaste bröllopet