• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Lakritsbåten

En till: personaliserade etiketter på vinflarrorna... som döljer det billigaste tysklandsvinet man kan hitta!

• Daa

Hihi, vi kvalar också in på listan när det gäller klänning (fast min draperade och axelbandslösa polyesterhistoria med vid kjol och pärlor fick påsytt ett par axelband och pryddes med hemstickad bolero i kyrkan (kanske än mer trashy, vad vet jag? ), frockcoat, plastrong och lite annat. Är lite osäker på bilen, för jag hävdar fortfarande att vi åkte den coolaste bilen i stan.

På min trashlista förekommer (förutom mycket som nämnts innan):

överarbetade stolsöverdrag (kanske t o m stolsöverdrag öht, har inte bestämt mig än)

att ha planerat sitt bröllop sen barnsben och sedan propsa på att få igenom minsta detalj, oavsett ens tillkommandes önskemål

• Imma

Jösses vad mycket som har skrivits sen jag var inne sist. Good stuff!

Kom att tänka på en sak:

Dessa bröllop med en budget på 20 000, men där ALLA detaljer ändå ska vara med, vilket innebär att brud, brudgum och alla deras vänner och bekanta måste slita ut sig för att göra allt på egen hand.

Typ: "Hej tärnan, om du älskar mig sätter du dig ner och syr 300 stolsöverdrag av Ikea-lakan, PRONTO"

• Imma

Och innan jag blir halshuggen. Det är inte en tight budget i sig som jag ironiserar över. Flera hundra tusen kronor att lägga på bröllop är vi ju inte många som har.

Imma skrev 2009-07-03 08:30:49 följande:
    Jösses vad mycket som har skrivits sen jag var inne sist. Good stuff!Kom att tänka på en sak:Dessa bröllop med en budget på 20 000, men där ALLA detaljer ändå ska vara med, vilket innebär att brud, brudgum och alla deras vänner och bekanta måste slita ut sig för att göra allt på egen hand. Typ: "Hej tärnan, om du älskar mig sätter du dig ner och syr 300 stolsöverdrag av Ikea-lakan, PRONTO"
  • Svanboet

Allt för att få flåden som egentligen inte är vi-stilen att fungera! Nej urk för att spendera lånade pengar på något så flyktigt som sitt bröllop!

Lakritsbåten skrev 2009-07-03 05:56:45 följande:
    Har en supertrash - LÅNA pengar till bröllopet!Den är jag INTE skyldig till...
  • Svanboet

Termen Budget-bröllop vill jag nog stämpla som med en stor röd etikett som säger Trashy!

Alla bröllopsplanerare har väl någon typ av budget får man hoppas, att sedan vilja göra det billigt är väl upp till var och en liksom att spendera mer pengar än man har tänkt från början.

• Svanboet

En sak som också kliver in på listan...

(Sönder)brända brudar under försommaren med vita tringlar efter bikinin som sticker upp ur den axelbandslösa klänningen

• agtiwi

Hela alltihop "det är min dag" platsar in här tycker jag. Där brudparet kör med gästerna hit och dit, gör si och gör så. När det tom går så långt att brudparet överväger att förbjuda gästerna att röka..
    Känns som det är dags att ställa in bröllopet och sluta hänga på bt innan man blir alltför trashig eller bridezilla!!

• agtiwi

Något annat som platsar in här är enligt min mening de som försöker förbjuda folk från att komma till kyrkan, trots att de vet att vem som helst faktiskt får komma dit och glo på vigseln.

• Frulle

jag har svårt för dessa EXTREMT viktiga färgteman som skall följas hit och dit!!!

Visst hade vi några färger, men det var bara en av dom som höll i sig.. resten sket jag i!

Svar på tråden Trashigaste bröllopet