• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Panzerfaust
    Aleta skrev 2009-07-02 23:02:34 följande:
    Vinflaskor med skruvkork och som dessutom står utställda på bordet!(Skyldig igen - det här blir bara värre och värre.)
    Vi har samlat tomflarror, städat bort text och sådant och kommer tömma i BiB-vinerna i dessa nya "no name"-flaskor, är inte det trash så säg?
  • passionsblomman

Aldrig i livet för då bllir jag ensam kvar med alla mina tangentmissar.

Panzerfaust skrev 2009-07-02 23:04:41 följande:
    Gah! jag HÖJER inte synar (gode gud som inte finns ge mig rätten att redigera mina dyslektiska inlägg!)
  • workoutgirl
    Panzerfaust skrev 2009-07-02 23:03:31 följande:
    Synar ditt boxvin och synar med sådant där hemmapul från damejeanne-flaska.
    ja, ännu bättre! Rulles 7-dagarsvin (sånt man köper på coop) upphällp på glasflaskor med egenhändigt designade etiketter "vårt eget bröllopsvin"
  • Sonja68

J D skrev 2009-07-02 16:44:28 följande:

Monogram överhuvdtaget. Attans att jag känner att vi absolut måste ha det på festprogrammen...
    Ja eller hur?! Vi hade ryska och svenska riksvapnen på våra vigselprogram i kyrkan och inga festprogram överhuvudtaget. Vi drack Sovjetskoje champanskoje med cider o jordgubbe i och DET känns trashy Men fan så gott!
  • Heloise

Panzer och jag tänkte bara skriva rött resp vitt på våra städade tomflarror; snacka om trashy ,-)

workoutgirl skrev 2009-07-02 23:06:13 följande:
    ja, ännu bättre! Rulles 7-dagarsvin (sånt man köper på coop) upphällp på glasflaskor med egenhändigt designade etiketter "vårt eget bröllopsvin"
  • Aleta

Underbart trash!
    Ni ska väl ha egna etiketter med monogram på också hoppas jag, eller varför inte kopiera upp en massa Chateau Lafite Rotschild-etiketter?

Panzerfaust skrev 2009-07-02 23:05:58 följande:
    Vi har samlat tomflarror, städat bort text och sådant och kommer tömma i BiB-vinerna i dessa nya "no name"-flaskor, är inte det trash så säg?
  • Aleta

Ännu bättre!

Heloise skrev 2009-07-02 23:11:21 följande:
    Panzer och jag tänkte bara skriva rött resp vitt på våra städade tomflarror; snacka om trashy ,-)
  • Heloise

mm känner att Britney faktorn är hög där haha
    men vi ska även ha flarrorna på borden så det kan vi oxå bocka av haha

Aleta skrev 2009-07-02 23:12:42 följande:
    Ännu bättre!
  • 20090725

jag kan oxå bocka av en hel del saker som har sagts här i tråden...

men jag garvar varge gång jag läser något som någon har skrivit som vi skall ha...

det är väll tur att vi alla inte gillar samma saker, tänk va trist det hade varit att gå på bröllop då, om allas bröllop såg likadanna ut??

• Sonja68
    workoutgirl skrev 2009-07-02 22:57:24 följande:
    jag orkade bara igenom de 10 första sidorna så följande kanske är nämnt?* PERSONLIG brudklänning, gärna med både släp, pärlor, paljetter en enorm balkjol och på toppen både slöja och tiara * kyrkbröllop (där "gudpratet" ska vara så nedtonat som möjligt) trots att man inte är ett dugg troende eller ens har läst bibeln en gång* boxvin till maten* snaps till maten * brudparets föräldrar betalar festen* superstylad tårta med sugarpaste (det är ju inte ens gott)
    Trashchecklista:
    -Boxvin till maten; check (vi ides inte ens låtsas och hälla över i andra flaskor, boxarna stod på buffébordet)
    -Snaps till maten; check: som jag tidigare skrivit; gifter man sig med en ryss så finns ett bröllop utan vodka till maten ens på världskartan. Min svärfar tittade uppfordrande på oss när vodkan inte kom in tillräckligt snabbt till maten. VAD skulle han dricka hade vi tänkt?!
    - Brudparets föräldrar betalar festen; halv check; Mina föräldrar betalade inte festen, men maten. De blev så lyckliga när de hörde att min man gått med på kyrkligt bröllop. Min föräldrar är halvleastadianer.
    Halvtrashy konstaterar jag!
Svar på tråden Trashigaste bröllopet