workoutgirl skrev 2009-07-02 22:57:24 följande:
jag orkade bara igenom de 10 första sidorna så följande kanske är nämnt?* PERSONLIG brudklänning, gärna med både släp, pärlor, paljetter en enorm balkjol och på toppen både slöja och tiara * kyrkbröllop (där "gudpratet" ska vara så nedtonat som möjligt) trots att man inte är ett dugg troende eller ens har läst bibeln en gång* boxvin till maten* snaps till maten * brudparets föräldrar betalar festen* superstylad tårta med sugarpaste (det är ju inte ens gott)
Trashchecklista:
-Boxvin till maten; check (vi ides inte ens låtsas och hälla över i andra flaskor, boxarna stod på buffébordet)
-Snaps till maten; check: som jag tidigare skrivit; gifter man sig med en ryss så finns ett bröllop utan vodka till maten ens på världskartan. Min svärfar tittade uppfordrande på oss när vodkan inte kom in tillräckligt snabbt till maten. VAD skulle han dricka hade vi tänkt?!
- Brudparets föräldrar betalar festen; halv check; Mina föräldrar betalade inte festen, men maten. De blev så lyckliga när de hörde att min man gått med på kyrkligt bröllop. Min föräldrar är halvleastadianer.
Halvtrashy konstaterar jag!