• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • feministbrud

Jag kom på en annan hemsk sak. En kompis var på ett bröllop där tärnorna skulle ha valfri klädsel i ljusblått och en av tre kom i mysbrallor. Den är fin

Nu ska jag gå hem, men återkommer när jag läst ikapp allt ikväll!

• J D

Svanboet skrev 2009-07-02 16:25:32 följande:
    För att inte tala om att de då håller i en papptallrik och plastmugg för vi ville inte lägga pengar på onödiga saker så som...upptäcker att det är en fin linje emellan här för min smak.Trashy: Stukade linneservetter och kristallglas målade i temafärgenOckså trashy: Papptallrikar, buffé och platsbestik

Hahaha, kristallglas målade i temafärgen- och ingraverade namn som en jätteschyst favour för gästen!

• Heloise

Jepp jag tycker det, fast den är ju söt på sätt och vis

Får jag lägga till full- on brudklänningar( med det menar jag axlebandslösa med släp och underkjol och hela kittet) på brudar över 45. Det finns så många eleganta vackra kvinnliga klänningar man kan ha ist.

feministbrud skrev 2009-07-02 16:23:05 följande:
    Brudslöja över huvud taget, är väl rätt trashigt (växten alltså)?
  • J D

feministbrud skrev 2009-07-02 16:27:21 följande:
    Jag kom på en annan hemsk sak. En kompis var på ett bröllop där tärnorna skulle ha valfri klädsel i ljusblått och en av tre kom i mysbrallor. Den är fin Nu ska jag gå hem, men återkommer när jag läst ikapp allt ikväll!

Så underbart rätt!

• MV85

J D skrev 2009-07-02 16:26:21 följande:

Ja, for god's sake- hur kunde jag glömma den koordinerade överraskningsdansen- jag dör! Spec. som den oftast inte är så hett intränad eller koreograferad som den borde vara...
    o som inte ens är en överraskning för alla gör det!
  • nennesjuttioåtta

jag kvalar in på den där jävla toalettkorgen, dansa tryckare istället för vals (men det blev en vals ändå till slut), dussinklänning (fast ha HAAA jag vågade vägra axelbandslöst!) och blev sur på kantorn som inte ville spela "Dä bar å åk" som utgångslåt på orgeln. Cheeeesus, vilken tur att han inte gjorde det hahahahaha!

• roslagsbruden

Haha, du är för rolig du!

Svanboet skrev 2009-07-02 16:22:45 följande:
    I frysen! Välj därför sort och fyllning som blir god även efter ett år i frysen!Det blir en heldag... Först prova alla kläderna från bröllopet för man får ändå inte klänningen såld. Sedan skålar man i de graverade glasen och tittar på filmen och korten från vigseln och festen. Minns alla små tabbar och mindre klavertramp och hur roligt alla gästrna tyckte det var med paketleken. Sen äter man middag med samma meny som bröllopet och sist men inte minst får man åter chans på tårtan och har man plats på golvet kan man ju bjuda upp till vals.
  • Svanboet

Den du! Den föll också ur glömska för min del.

• Heloise

Tryckta pappersservetter och ljus med namn på!

För att inte tala om att de då håller i en papptallrik och plastmugg för vi ville inte lägga pengar på onödiga saker så som...upptäcker att det är en fin linje emellan här för min smak.Trashy: Stukade linneservetter och kristallglas målade i temafärgenOckså trashy: Papptallrikar, buffé och platsbestik
  • feministbrud

Haha, håller med. Det är inte lätt att inte vara trashig.

(Vad håller jag på med - logga ut!)

upptäcker att det är en fin linje emellan här för min smak.Trashy: Stukade linneservetter och kristallglas målade i temafärgenOckså trashy: Papptallrikar, buffé och platsbestik
Svar på tråden Trashigaste bröllopet