• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • feministbrud

Jag har varit med om det och man sitter på nålar och hoppas att man själv inte får det.

Svanboet skrev 2009-07-02 15:57:44 följande:
    Det kommer ett telegram och så läser t.e. toastmastr upp och så ska gästerna skicka runt paketet till beskrivningar av t.ex. gästen med finaste skorna eller herren med största...slipsen
  • Heloise

Håller med. Jag satsar hellre pengarna på en cool "trash the dress/ suit" fotografering av oss bägge två.

feministbrud skrev 2009-07-02 15:59:25 följande:
    Jag skule kanske själv någon gång vilja bli fotad i underkläder, men hela inramingen med att man kallar det secret box och ger den till sin man efter en bröllpsnatt känns helt galet för min del. Jag har försökt att föreställa mig att jag fick ett album med bilder på min man när han står i bara kallingarna i sexiga poser och jag får rysningar. Då kan jag inte tänka mig att han skulle uppskatta det samma.
  • Heloise

Ja egentligen, jag är inget fan av det direkt. Men de fingerlösa gör mig nästan blind
    J D skrev 2009-07-02 15:55:52 följande:

Handskar på sommarbröllop överhuvudtaget säger jag!
  • puppis

Och att inte få se varandra i klänning/kostym innan bröllopet tycker jag ar trashigt... Särskilt om man redan är sambos!

• J D

Jag skule kanske själv någon gång vilja bli fotad i underkläder, men hela inramingen med att man kallar det secret box och ger den till sin man efter en bröllpsnatt känns helt galet för min del. Jag har försökt att föreställa mig att jag fick ett album med bilder på min man när han står i bara kallingarna i sexiga poser och jag får rysningar. Då kan jag inte tänka mig att han skulle uppskatta det samma.

Hahaha, men precis! Jag kan mkt väl tänka mig att fotas i underkläder och spara till mig själv men att ge det till fästmannen... nä vad ska han med det till? Ha i plånboken?

• MV85

hehehe tror alla åker dit på en eller annan punkt i denna tråden faktiskt *fnissar hysteriskt åt allt roligt*

• feministbrud

Se det Svanboet skrev. Det är presentleken. När jag var med om det kom "största dekolaget" samt "störst näsa" upp. inte så trevlgit.

Jag har också emot att sova isär! Att vakan upp tillsammans på bröllopsdagen var ju fantastiskt! men det hänger väl ihop med brudöverlämningsmomentet.

Jag fick också frågan om strumpebandet. Jag menar, vem tror de att jag är??

J D skrev 2009-07-02 15:59:54 följande:

Åh, vad jag håller med. Och jag (mina vänner har visst inte så bra koll) får en himla kommentarer om att de ska fånga buketten eller ge min fästman secret box. Antar att det beror på att jag inte ser ut som den galna feminist jag är (this is what a feminist looks like, right? ).Vill också höra om presentleken.En annan sak som jag kom på nu som jag inte gillar men som väl kanske inte är trashigt: sova isär natten innan bröllopet- don't get the point om man ändå har varit sambos innan.
  • J D

puppis skrev 2009-07-02 16:03:06 följande:
    Och att inte få se varandra i klänning/kostym innan bröllopet tycker jag ar trashigt... Särskilt om man redan är sambos!

JA! Skönt att det finns fler som tycker som jag- ingen av mina kompisar verkar hålla med om sådant här... De kanske inte har överdoserat BT lika mkt, vad vet jag (finns det ngn iofs?)?

• Bambi76

Men vem vet det kanske han gör

• Svanboet

Oj oj oj - visste inte att jag var så trashig

Då slänger jag ur mig en som jag tycker inte hör hemma på bröllop: Buffé! Nej vet ni vad det är kryssningar och billig krogmat som serveras så - inte bröllopsmiddag!

Svar på tråden Trashigaste bröllopet