• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Linadesign
    roslagsbruden skrev 2009-07-02 16:18:30 följande:
    Svanboet: Spara översta lagret på tårtan?????????? Ett helt år? Har aldrig hört något så corny - hur förvaras den?
    Detta skulle jag också vilja veta. låter jättekonstigt!
  • MV85
    Heloise skrev 2009-07-02 16:21:18 följande:
    Buffe åker jag dit på fast jag är kock själv så jag försvarar mig med det hahaAnnars har jag ruggit svårt för rosa droppformade buketter med brudslöja i.Dessutom upplever jag aprikost som färg ganska trashigt, i buketter, kläder, löpare etc
    Själv lägger jag till rosa i det oxå. det känns bara så - trashigt...
  • Svanboet

I frysen! Välj därför sort och fyllning som blir god även efter ett år i frysen!

Det blir en heldag... Först prova alla kläderna från bröllopet för man får ändå inte klänningen såld. Sedan skålar man i de graverade glasen och tittar på filmen och korten från vigseln och festen. Minns alla små tabbar och mindre klavertramp och hur roligt alla gästrna tyckte det var med paketleken. Sen äter man middag med samma meny som bröllopet och sist men inte minst får man åter chans på tårtan och har man plats på golvet kan man ju bjuda upp till vals.

roslagsbruden skrev 2009-07-02 16:18:30 följande:
    Svanboet: Spara översta lagret på tårtan?????????? Ett helt år? Har aldrig hört något så corny - hur förvaras den?
  • J D

Svanboet skrev 2009-07-02 16:14:04 följande:
    Det är det där momentet som inkluderar att gästerna får hämta sin egen mat som stör mig så till den milda grad... Serveringspersonal!Åh! Jag kom på en till som jag själv drattar dit på! Att spara översta lagret av tårtan till 1års-dagen.

Aha, ok! Ja, såklart är det tjusigare med serveringspersonal- det måste tillstås. Jag gillar inte heller att behöva ha buffé (org. skäl) skulle kunna lösa det på annat sätt- men samtidigt är det ju trashigt att inte ge gästerna tillräckligt mkt mat och det är ju enklare med buffé på så vis. Å, vad ska en arm kvinna ta sig till!

• Heloise

Ja men å andra sidan vi har rätt trashiga vänner de känner sig nog hemma om det är som finlandsfärjan.

Speciellt komponerad och upprepad spexig första dansen dans.

BM2009 skrev 2009-07-02 16:19:38 följande:
    Ser framför mig hur trashigt det kommer se ut när mina gäster får stå där med tallrikar i handen och köa till buffébordet. Såååå finlandsfärja.
  • feministbrud

Brudslöja över huvud taget, är väl rätt trashigt (växten alltså)?

Heloise skrev 2009-07-02 16:21:18 följande:
    Buffe åker jag dit på fast jag är kock själv så jag försvarar mig med det hahaAnnars har jag ruggit svårt för rosa droppformade buketter med brudslöja i.Dessutom upplever jag aprikost som färg ganska trashigt, i buketter, kläder, löpare etc
  • J D

MV85 skrev 2009-07-02 16:22:29 följande:
    Själv lägger jag till rosa i det oxå. det känns bara så - trashigt...

Agree! Vi har rosa OCH aprikost med i färgtemat och det är lätt att falla in i ett trashigt fluff! Vi balanserar upp det med en himla massa svart (inga rosa brudföljesklänningar)- ni får kolla in efter 8/8 och se om vi lyckades!

• J D

Svanboet skrev 2009-07-02 16:22:45 följande:
    I frysen! Välj därför sort och fyllning som blir god även efter ett år i frysen!Det blir en heldag... Först prova alla kläderna från bröllopet för man får ändå inte klänningen såld. Sedan skålar man i de graverade glasen och tittar på filmen och korten från vigseln och festen. Minns alla små tabbar och mindre klavertramp och hur roligt alla gästrna tyckte det var med paketleken. Sen äter man middag med samma meny som bröllopet och sist men inte minst får man åter chans på tårtan och har man plats på golvet kan man ju bjuda upp till vals.

.

• Svanboet

För att inte tala om att de då håller i en papptallrik och plastmugg för vi ville inte lägga pengar på onödiga saker så som...

upptäcker att det är en fin linje emellan här för min smak.
    Trashy: Stukade linneservetter och kristallglas målade i temafärgen
    Också trashy: Papptallrikar, buffé och platsbestik

BM2009 skrev 2009-07-02 16:19:38 följande:
    Ser framför mig hur trashigt det kommer se ut när mina gäster får stå där med tallrikar i handen och köa till buffébordet. Såååå finlandsfärja.
  • J D

Heloise skrev 2009-07-02 16:22:54 följande:
    Ja men å andra sidan vi har rätt trashiga vänner de känner sig nog hemma om det är som finlandsfärjan.Speciellt komponerad och upprepad spexig första dansen dans.

Ja, for god's sake- hur kunde jag glömma den koordinerade överraskningsdansen- jag dör! Spec. som den oftast inte är så hett intränad eller koreograferad som den borde vara...

Svar på tråden Trashigaste bröllopet