• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • MV85
    feministbrud skrev 2009-07-02 15:55:29 följande:
    Gud vad jag fick men garvstund efter ha läst ikapp (tog en överdrivet lång fikapaus). Så mycket jag håller med om: Secret box (min man skulle dö om han fick en sådan), påhittade klädkoder och telegram från bruden.Andra saker: "presentleken" (men det är mest trashigt gjort av gästerna), kasta blombuketten, eller - ve och fasa - kasta stumpebandet!
    Vad är presentleken?
  • J D

MV85 skrev 2009-07-02 15:50:01 följande:
    "roliga" telegram från "exflickvännen"

Allting som har med tidigare förhållanden eller för mkt intimitet att göra...

• Imma

Inget illa menat! När jag såg diskussionen om Secret box-bilderna såg jag framför mig ett gäng med tjejer som skulle försvara sina akrylnaglar och nixaklänningar istället för att se det roliga med tråden.

Bambi76 skrev 2009-07-02 15:53:25 följande:
    Antar att du tänkte på mig Jag har förstått trådens innebörd men jag är en nyfiken tjej som undrade just om secret box bilderna..
  • Svanboet

Det kommer ett telegram och så läser t.e. toastmastr upp och så ska gästerna skicka runt paketet till beskrivningar av t.ex. gästen med finaste skorna eller herren med största...slipsen

• Sonja68

Herrejösses vad ni skriver fort Ni har ju redan tagit upp allt som jag tänkte skriva...
    Hehehehehe, återkommer om jag kommer på nåt mer.
    Vårt bröllop klarar dig heller inte undan trashfacket; Jag hade vit A-formad klänning (men inte sååååå himla vid), men den var så enkel och vanlig så den blir ovanlig. Det är en tärnklänning egentligen . Min man ville absolut ha plastrong! Vi hade musik på CD på festen, släpade dit hela vår stereoanläggning
    Vi hade snaps för de som ville (min man är rysk, ett bröllop utan vodka finns bara inte...).

Kul tråd!

• MV85
    Svanboet skrev 2009-07-02 15:57:44 följande:
    Det kommer ett telegram och så läser t.e. toastmastr upp och så ska gästerna skicka runt paketet till beskrivningar av t.ex. gästen med finaste skorna eller herren med största...slipsen
    låter som något från kårdagarna, inte något som hör hemma på ett bröllop!
  • roslagsbruden

Shit, åker ju dit på både Nixa-klänning (men den är i alla fall kort, kanske lite lite mer personligt?) och allsång (älskar allsång, vill absolut ha det!!!). Dessutom ska jag göra fransk manikyr men på korta naglar.

Jag dissar bröllop som planerats i över ett år och precis varenda liten detalj är uttänkt, gud så stelt och tråkigt!

• feministbrud

Jag skule kanske själv någon gång vilja bli fotad i underkläder, men hela inramingen med att man kallar det secret box och ger den till sin man efter en bröllpsnatt känns helt galet för min del.

Jag har försökt att föreställa mig att jag fick ett album med bilder på min man när han står i bara kallingarna i sexiga poser och jag får rysningar. Då kan jag inte tänka mig att han skulle uppskatta det samma.

Bambi76 skrev 2009-07-02 15:53:25 följande:
    Antar att du tänkte på mig Jag har förstått trådens innebörd men jag är en nyfiken tjej som undrade just om secret box bilderna..
  • J D

feministbrud skrev 2009-07-02 15:55:29 följande:
    Gud vad jag fick men garvstund efter ha läst ikapp (tog en överdrivet lång fikapaus). Så mycket jag håller med om: Secret box (min man skulle dö om han fick en sådan), påhittade klädkoder och telegram från bruden.Andra saker: "presentleken" (men det är mest trashigt gjort av gästerna), kasta blombuketten, eller - ve och fasa - kasta stumpebandet!

Åh, vad jag håller med. Och jag (mina vänner har visst inte så bra koll) får en himla kommentarer om att de ska fånga buketten eller ge min fästman secret box. Antar att det beror på att jag inte ser ut som den galna feminist jag är (this is what a feminist looks like, right? ).

Vill också höra om presentleken.

En annan sak som jag kom på nu som jag inte gillar men som väl kanske inte är trashigt: sova isär natten innan bröllopet- don't get the point om man ändå har varit sambos innan.

• J D

Imma skrev 2009-07-02 15:49:43 följande:
    Ja, jösses - jag tar verkligen inte illa vid mig! Snart har vi dessutom hunnit igenom så många saker i den här tråden att inte ens den mest "otrashiga" person klarar sig undan. J D skrev 2009-07-02 15:45:50 följande:

Nej, jag anade det . Som sagt dessutom- jag älskar ju själv den låten så jag fattar ju verkligen varför man vill ha den! Har själv fått gräva sjukt djupt efter låtar som inte är helt vanliga på bröllop men ändå inte för kommersiella (ja, jag känner mig mkt bridezilla).

Svar på tråden Trashigaste bröllopet