• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Svanboet

Där går jag emot för det kan vara fint att förnya frieriet liksom man kan förnya sina löften. Är kyrkan däremot bokad har skeppet nog seglat.

Bobou skrev 2009-07-02 15:22:46 följande:
    Förlovning och SEN ett falla-på-knä-frieri!
  • MV85

J D skrev 2009-07-02 15:27:57 följande:

Håller med! Det kanske inte är trashigt men om jag ser en enkel A-linjeformad klänning till... (Vet dock att många säkerligen inte kommer att tycka att min klänning är tillräckligt bröllopig/fin heller för den delen ).
    A-linjeformad o vit går an för mig... Men för helvete gör NÅTT för att göra den personlig!
  • Bobou

Mm, haha, vad tror de att de säger egenligen de som vill ha "en enkel Nixa för att det känns mest JAG"?

J D skrev 2009-07-02 15:27:57 följande:

Håller med! Det kanske inte är trashigt men om jag ser en enkel A-linjeformad klänning till... (Vet dock att många säkerligen inte kommer att tycka att min klänning är tillräckligt bröllopig/fin heller för den delen ).
  • Svanboet

Vika utsig för sin nya man med lite fina fotografier...? Måste du fråga?!?

Bambi76 skrev 2009-07-02 15:27:53 följande:
    Eftersom jag är en sån sjukt nyfiken tjej så måste jag bara fråga varför?J D skrev 2009-07-02 15:16:23 följande:
  • J D

Bambi76 skrev 2009-07-02 15:27:53 följande:
    Eftersom jag är en sån sjukt nyfiken tjej så måste jag bara fråga varför?J D skrev 2009-07-02 15:16:23 följande:

Objektifierande och töntigt! Vad ska man ha bilderna till? Och varför objektifierar inte mannen sig i samma utsträckning?

Allt som har med att framställa mig som ett objekt på min bröllopsdag går helt bort för mig eftersom jag i högsta grad är ett subjekt den dagen. Vill dock inte stjäla denna diskussion men i förhållande till det finns det en massa saker som jag inte uppskattar kring bröllop/anser vara mindre genomtänkt/smakfullt (i min smak dvs ). Du får gärna skriva i min GB om du vill veta mer.

• LB5

Vad är en dussinklänning?

MV85 skrev 2009-07-02 15:25:37 följande:
    Har en som kommer få värre reaktioner tror jag... *s*Dussinklänningar!
  • Svanboet

Storband på CD! eller ännu värre - mp3 spelat via datorn högtalare!! *ryser*

• J D

Svanboet skrev 2009-07-02 15:29:37 följande:

• MV85
    LB5 skrev 2009-07-02 15:30:37 följande:
    Vad är en dussinklänning?
    Nixa-klänningar är ett perfekt exempel på dussinklänningar...
    Klänningar som hur många som helst ska ha samma år för att de är så "jag" men det finns inget personligt med dem över huvud taget utan de är bara framtagna för att sys på fabrikslinje i 10'000 exemplar.
  • Bambi76

Japp, det var jag tvungen att göra..
    Tycker iofs inte att man viker ut sig.. för mig är vika ut sig mer porriga bilder...

Svanboet skrev 2009-07-02 15:29:37 följande:
Svar på tråden Trashigaste bröllopet