• Gemma

Summan av allt, blott och bart.

Och det omfattar bland annat - men långt ifrån bara - champagnebubblor, bröllop såklart, skidåkning, skogspromenader, trädgårdspyssel, skärgårdsmys, storstadskaos, resor, jobb, semestrar, en oerhörd massa god mat, ett och annat klädesplagg, träningspass, dagar, nätter, små hundar, stora hästar, bebisar, nya tapeter, nya hus och lägenheter samt en och annan man som befinner sig på resa, eller smyger omkring ute i kulisserna.

Men det bästa är ändå ni själva. Jag tror jag tar ett glas rosé och stannar här ett tag.
    Kram, G

• Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.
  • Sommar 2010

Champagne och kärlek. Han är hemma. Hinner nog inte hänga mer här idag.

• förhoppningsis

Hej i tråden!
    SÅg att den förra var avstängt och såg fram emot att se vad Gemma tänkte döpa den nya till =)

Mlle M
    Fantastisk läsning om ert bröllop, ser fram emot bilder på både det och er bröllopsresa.

Gemma,
    åh vad spännande att du ska få hälsa på Jordnöten JR, det var den ni bokade privat va?

Här är det nu full kaos. I morgon åker vi på semester och är borta 3 veckor, det ska bli helt underbart att faktiskt få umgås lite med mannen även om han måste jobba lite unde semestern.

Sista arbetsveckan har varit minst sagt hektisk. I torsdags kom en överklagan med posten, domstolen gav mig till på månda att yttra mig. Helt vansinngt!! I vanliga fall brukar man få 2-3 veckor på sig för det. Jag ringde domstolen för att begära anstånd till efter semestern men fick nej på det, jag kunde få en (1) vecka!! Hjälpte inte mycket när jag är på semester... Jobbade till 01 för att få färdigt det mesta så jag skulle behöva göra så lite som möjligt på fredagen, beroende på hur jag mådde.

I fredags var jag och fick min dom, det visade sig att cellförändringarna var godartade men att det var så mycket att jag behövde opereras och att det borde ske ganska snart. När jag kommer hem från resan ligger förhoppningsvis en kallelse till SÖS och väntar. Hoppade över sommarfesten på jobbet, hade sagt att jag inte skulle komma tidigare då jag inte hade en aning om vad som skulle hända hos läkaren, hade det gått att frysa så hade jag fått göra det direkt.

Fredagskvällen i regn ägnades istället åt att tvätta, kul va?
    Idag har jag flugit runt som en liten tetting på stan. I går brakade min MP3 ihop så det var bara att ge mig ut och handla en ny idag. Det blev en knallrosa Ipod Nano och jag tror att vi kommer trivas mycket bra ihop. Lunchade med en väninna i hennes nya lägenhet på söder och "råkade" dricka en flaska champagne för att fira. Satt ett par timmar och drack och pratade och fnissade massor innan jag var tvungen att rusa vidare för att handla reselitteratur. Bokslukare som jag är har jag nu 7 böcker + 2 ljudböcker prydligt intankade i Ipoden med mig. Mannen har 3 böcker. När mina är utlästa får jag hoppas på bokbytarställen på hotel och liknande. Nu ska det packas och jag har nyktrat till igen så det blir förhoppningsvis genomtänkta klädkombinationer.

Reserutten blir: Ett par dagar i KL för att besöka vänner, därifrån ut till Sipadan för att dyka i 8 nätter.
    sipadan-kapalai.com/ kommer att bo helt fantastiskt på en resort som är byggd på pinnar i vattnet, mitt ute i ingenstans i vattnet. Välj "Kapalai" "image gallery" och bilderna 20-21 eller liknande så förstår ni vad jag menar.
    Sipadan är en av världens absolut bästa dykplatser, ska bli helt fantastiskt!
    Därifrån, via en natt i KL åker vi till Kambodja och Angkor wat
    images.google.se/images&q=angkor+wat&um=1&ie=UTF-8&ei=4e4zSvq2K8iNsAaOutmjCQ&sa=X&oi=image_result_group&resnum=4&ct=title
    där vi ska bo på www.angkorhotels.org/Hotel_de_la_Paix

därifrån åker vi tillbaka och avslutar med ett par dagar hos vännerna i KL igen.

SÅ nu gäller det att få ihop den perfekta packningen för Storstad med bra restauranger och cocktailpartys och annat med paradisdykning, och boende på bryggor mer eller mindre och ut i djungeln bland myggen. Detta utan att överskrida viktgränsen och ändå ha plats för shoppning.
    Dagens utmaning alltså...

• förhoppningsis

Gahhh! 20 kg gränsen är helt värdelös!!

• förhoppningsis

Hmm, 17.8 kg inkl fenor och våtskor måste ändå ses som helt ok vid första försöket... sen räknar jag stenhårt med att solcreme och liknande kommer gå åt i massor så jag kommer ha en enorm viktmarginal för shopping, eller hur var det nu?

• Sommar 2010

Förhoppningsvis: låter som om du ska på en kanonsemester. Nu ska vi strax iväg och träffa släktens nytillskott. (Vad trevligt att få skriva vi istället för jag...)

• Izunia

Oh förhoppningsis vad bra att cellförändringarna åtminstonde var godartade!! Jag har tänkt jättemycket på dig. Bra om du kan få det åtgärdat direkt efter semestern så att du slipper tänka på det så länge till.

Det låter lite hårt det där med domen! Är det per brev du ska yttra dig? Har du hunnit få ner allt på papper nu?

Din semester låter helt underbar och du har verkligen förtjänat den!! Jag vill gärna följa med inpackad bland dina böcker tätt intill en rosa nano!
    Har ldrig varit på KL och skulle gärna åka dit en dag.

Själva sitter vi nu och funderar vart vi skulle kunna tänkas åka i 3-4 dagar tillsammans med miss J i Europa... Än så länge låter det så här:
    -"Nej inte Barcelona - för varmt om man inte ska ligga på stranden.."
    -"Nej inte Rom..." (jag vill igen)
    -"Nej inte Moskva, för dyrt"
    -"Nej inte Berlin har varit där alltför många gånger"
    -"Nej inte London..det är ju bara shopping (mannen...)"
    -"Nej inte Nice, svårt fixa det hotellet vi vill"

OSV.............. Jag tror ändå att det lutar åt London! Vi har ett jättefint hotell med jobbet som jag får rabatterat (plus flygbiljetter så klart) och jag vill ju shoppa lite!
    Dagarna efter ska mannen ändå stanna i England för jobb och jag åker hem själv med miss J.

Har ni andra tips???????????????

• Izunia

Oh förhoppningsis vad bra att cellförändringarna åtminstonde var godartade!! Jag har tänkt jättemycket på dig. Bra om du kan få det åtgärdat direkt efter semestern så att du slipper tänka på det så länge till.

Det låter lite hårt det där med domen! Är det per brev du ska yttra dig? Har du hunnit få ner allt på papper nu?

Din semester låter helt underbar och du har verkligen förtjänat den!! Jag vill gärna följa med inpackad bland dina böcker tätt intill en rosa nano!
    Har ldrig varit på KL och skulle gärna åka dit en dag.

Själva sitter vi nu och funderar vart vi skulle kunna tänkas åka i 3-4 dagar tillsammans med miss J i Europa... Än så länge låter det så här:
    -"Nej inte Barcelona - för varmt om man inte ska ligga på stranden.."
    -"Nej inte Rom..." (jag vill igen)
    -"Nej inte Moskva, för dyrt"
    -"Nej inte Berlin har varit där alltför många gånger"
    -"Nej inte London..det är ju bara shopping (mannen...)"
    -"Nej inte Nice, svårt fixa det hotellet vi vill"

OSV.............. Jag tror ändå att det lutar åt London! Vi har ett jättefint hotell med jobbet som jag får rabatterat (plus flygbiljetter så klart) och jag vill ju shoppa lite!
    Dagarna efter ska mannen ändå stanna i England för jobb och jag åker hem själv med miss J.

Har ni andra tips???????????????

• Mrir

Hej, vilken fantastisk tråd Verkar som många har hängt med ett tag men jag hoppas ni välkomnar nya också.

Härligt att läsa om så mycket lycka! Behövs ikväll när mannen åkt iväg (inte långt, men ändå) Första gången jag är hemma på egen hand i vårt "hus" så jag känner mig lite ensam..

Sommar2010: Underbart för dig!!

Och ett litet tips till Izuna: Irland, Galway. Supermysigt!

• FruFräken

Izunia - hur kommer det sig att förlossningspappren dök upp nu? Hade du efterlyst dem? Nyfiken i en strut, jag fick nämligen själv kopiera mina och ta med dem hem från BB.... och vill ni höra något läskigt; mitt bland mina papper i min journal låg ett blad som tillhörde någon annan.
    !!!!!
    Ja, det är sant. Det hade hamnat fel - och det var dessutom en jorunalhandling över hur människan hade blivit sydd i samband med förlossningen. Med en vidhängande skiss. Och hennes namn och personnummer. Usch, sånt får ju bara inte hamna fel. Men jag var så omtöcknad och konstig efter förlossningen så jag bara bad personalen att lägga in pappret i rätt journal igen. Fast när jag tänker på det nu så får jag spader. Jag menar, det är ju information av väldigt privat karaktär, som man inte vill att någon annan ska ta del av.

Förhoppning - önskar dig en superhärlig och välförtjänt semester!!!! Åh vad det låter härligt! Vi är i samma sits som Izunia och debatterar livligt vart vi kan åka några dagar i sommar tillsammans med den lilla människan. Medelhavet är ju lockande....

Mrir och Sommar - hej!

• Izunia

Fru F det låter som ett fruktansvärt misstag!! Fy vad arg jag hade varit om det varit MITT papper!!!!

Jag har fått papper om förlossningsförloppet direkt efter förlossningen i samband när jag pratade med BM om födseln. Men nu har jag alltså fått samma papper + operationsbeskrivning.... I princip samma papper som du fick någon annans. Där stos allt beskrivet om hur många stygn, vilken sort, var etc etc... Jag blev helt vit när jag läste det. Men idag har jag alltså bokad tid för att prata med min BM och jag har fått tid redan imorgon. Vi får se om hon kan remissa mig till förlossningspsykologen på KK.

Mrir - välkommen!!! Tack för tipset! Vart flyger jag om man ska till Galway?

Ja det är verkligen ett i-landsproblem vi har.. VART man ska åka..
    Fru F - ja medelhavet är så lockande. Vi vill verkligen åka nånstans med god, annorlunda matkultur än sverige....

Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.