• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • TinkerBelle

Har varit med om värre men nu senast var i helgen.

Vi träffade alla min mammas syskon och respektive vid en släktträff.
    Vi har valt ett litet bröllop med bara vår föräldrar syskon och bästa vänner som är bestman/maid of honner.

Min ena morbror kläcker ur sig när vi precis ska gå att han kommer inte till bröllopet för han ska tapetsera?.
    Ehh ja gör det du det blir nog bra för mig veterligen är du inte bjuden!
    Samma morbrors son gifte sig för ett antal år sedan och inte var jag bjuden till det bröllopet. Inte gnällde jag heller då jag har full förståelse för att man inte kan bjuda allt och alla. Vi är en stor släkt.
    Alla andra lyckönskade och var glada för vår skull.

• Ellabay

Vi har fått kommentarer om att vi är tidigt ute med planeringen. (13 månader kvar)
    Min morbor tyckte det var såååååååå gulligt med min nedräknare på min blogg. Jag kunde höra hans sarkastiska ton även fast han sa att jag menade inte aaaaallls sååååå..
    Mmmm.. visst! Bara för att du är frånskild hade jag lust att säga. Usch vad jag blev irriterad då han sa det bara minuter innan min andra morbror ska gifta sig.
    Vem är det som säger att ett par som gifter sig om ett år ska längta mindre än ett par som gifter sig om tre månader???

• konstigabaralillajag

Den enda kommentaren jag mött när man pratat om all man vill gifta sig var från att personen ansåg att förhållandet håller bättre om man inte gifter sig för gifter man sig så skiljer man sig...

• Red Scarlet
    konstigabaralillajag skrev 2009-05-29 10:13:02 följande:
    Den enda kommentaren jag mött när man pratat om all man vill gifta sig var från att personen ansåg att förhållandet håller bättre om man inte gifter sig för gifter man sig så skiljer man sig...
    Hahah va..? Det är nog snarare så att om man INTE gifter sig så 'syns' det inte att paren separerar lika lätt i statistik osv, men det är nog snarare i många fall ännu lättare att bara bryta upp och gå skilda vägar.. man har ju bara (antagligen)sambolagen att rätta sig efter. Vilken konstig kommentar!
  • konstigabaralillajag

Precis så reagerade jag med. Kan tillägga att denna personen levt med samma man i ca 40 år och de är förlovade inte gifta :)

Deras dotter sa när vi diskuterade giftemål för ca 3 år sedan att jag vill inte gifta mig för mamma har sagt att man bara skiljer sig :)

Red Scarlet skrev 2009-05-29 10:25:08 följande:

Hahah va..? Det är nog snarare så att om man INTE gifter sig så 'syns' det inte att paren separerar lika lätt i statistik osv, men det är nog snarare i många fall ännu lättare att bara bryta upp och gå skilda vägar.. man har ju bara (antagligen)sambolagen att rätta sig efter. Vilken konstig kommentar!
  • Red Scarlet
    konstigabaralillajag skrev 2009-05-29 10:30:15 följande:
    Precis så reagerade jag med. Kan tillägga att denna personen levt med samma man i ca 40 år och de är förlovade inte gifta :)Deras dotter sa när vi diskuterade giftemål för ca 3 år sedan att jag vill inte gifta mig för mamma har sagt att man bara skiljer sig :)Red Scarlet skrev 2009-05-29 10:25:08 följande:
    Åh jisses...tänkte de vara förlovade tills de dör eller? Äsch kul om de är lyckliga med sitt liv, men det är bara så typiskt. Så där är det ofta, oavsett om man är för eller 'mot' giftermål så anser folk att det inte finns några andra vägar en just den de själva håller på, och just för att deras sätt att leva FUNGERAT I DERAS FALL... som att det ska ha något som helst inflytande över resten av landet Jag har också en väninna som vägrar att gifta sig för att hennes föräldrar är de enda föräldrarparet hon känner till som fortfarande är tillsammans, och de är inte gifta. Fine hon behöver absolut inte gifta sig om hon inte vill det, men samtidigt tittade hon väldigt längtansfullt på min brudklänning när hon hjälpte mig att pröva den - är det hennes egen åsikt om äktenskap eller föräldrarnas som projicerats på henne?
  • MV85
    konstigabaralillajag skrev 2009-05-29 10:30:15 följande:
    Precis så reagerade jag med. Kan tillägga att denna personen levt med samma man i ca 40 år och de är förlovade inte gifta :)
    Mina föräldrar levde ihop som förlovade i 30 år, men de gick isär ändå... Så.. ja, där spricker den teorin
    Själv har jag erfarenheten att de SOM gifter sig håller ihop, o de som "bara" är förlovade alla år går isär..
  • mysifer

fick en korkad kommentar igår..min äldsta vän kan inte komma på bröllopet för de ska på semester och åker samma vecka som vi gifter oss. det "roliga" är att de inte hade bokat resan när de fick inbjudan men tackade ändå nej eftersom de skulle boka. igår sa hon "det känns så konstigt att inte gå på ditt bröllop, vi har ju känt varandra så länge. nu blir jag lite tårögd.."

jag å andra sidan blev förbannad över att hon sitter och säger så när de själva väljer att hellre åka på semester än att komma på mitt bröllop.

• brud27juni

Provade min klänning och min slöja med allt till för någon helg sedan. Då hasplade en vännina ur sig (hade tjejkväll) ska du verkigen ha det där myggnätet för ansiktet? Hade letat slöja länge och äntligen hittat en enkel på 3 m. Blev lite ledsen.
    Andra kommentarer är:

Jag ska gifta mig!

- Varför då?

- Är du säker på att ni kommer hålla ihop hela livet?

- Dax för barn snart då?

- Har ni inte det bra ändå?

• mysifer

att folk inte har vett att hålla sina dumma kommentarer för sig själva..suck.

brud27juni skrev 2009-05-29 10:46:03 följande:
    Provade min klänning och min slöja med allt till för någon helg sedan. Då hasplade en vännina ur sig (hade tjejkväll) ska du verkigen ha det där myggnätet för ansiktet? Hade letat slöja länge och äntligen hittat en enkel på 3 m. Blev lite ledsen.Andra kommentarer är:Jag ska gifta mig!- Varför då?- Är du säker på att ni kommer hålla ihop hela livet?- Dax för barn snart då?- Har ni inte det bra ändå?
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2