• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia
    Page skrev 2009-06-25 22:07:40 följande:
    Tack tjejer!! Nu kan jag sova lugnt inatt! Piggis hann först!
    Så går det när man chattar, hänger på BT, skriver tal och reder ut makens släktkrångel samtidigt...
  • _koko_

Page - JA, det är ju skitviktigt med solfaktor på ömtåliga läppar! Har gjort i ordning brevet nu och LOVAR att posta i morgon, men det betyder ju tyvärr att det inte hinner fram förrän på måndag. För att balansera det hela kan jag berätta att jag inte heller skickat moderskapsintyget till fsk ännu. Utan det kan jag inte begära någon föräldrapenning, och vem vet hur lång handläggninstid de har nu på sommaren.. Fick intyget av bm för två månader sedan...

Roffes namn vet faktiskt inte ens jag ännu!

snaily - Vilken underhållande liten korv ni har! Jag som är kattmänniska tycker det är jättekul att läsa det ni skriver, har lärt mig en hel del om hundar de senaste veckorna.

• Page

Vickan, haha, jag som har skärpt mig med spritintaget under veckodagarna. Men det var så varmt, och ölen var så kalla...

• Page

Koko, oj! Moderskapsintyget är ju nästan viktigare än Carmex!

Vickan, , det låter som om du verkligen tar det lugnt!

• viktualia
    Page skrev 2009-06-25 22:13:32 följande:
    Vickan, , det låter som om du verkligen tar det lugnt!
    hm.. jaa jag ska sova snart.. och du ska inte supa i veckorna....
  • Snorkfröken77

Piggelin - tja, i värsta fall får vi väl köpa flera flaskor om ni inte kan tipsa om tillräckligt dyra vin Alla tips emottages iaf tacksamt!

• Page

PS, nääää, inget barnkollo för min del! Där hade jag druckit vin i stället, det ser ju mer civiliserat ut!

• _koko_

Just det, piggis, jag tycker linkedIn är jättebra. Har fått ett par jobb"erbjudanden" därifrån, men framför allt är det bra för att hålla koll på alla "affärskontakter". När man byter jobb behöver man då inte maila sina nya uppgifter till alla, utan den dagen någon vill ha tag i mig kan de kolla vad min aktuella emailadress är på LinkedIn. Jag underhåller inte det över huvud taget mer än svarar på förfrågningar och skickar ev en inbjudan när jag lär känna någon ny på jobbet.

• Snorkfröken77

Page - så det är DET man gör på kolonilotterna alltså? Jag som trodde man odlade

Svar på tråden Livets stora och små frågor