• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Har inte läst färdigt än, men ser att Lappis har fått ett minus.

Lappis, vilket skit! Det såg så himla lovande ut...

• snaily

Nehehej hela mitt långa inlägg försvann, klantigt

Vickan, då slapp du komma med ursäkter på AWn? Skönt! (eller var det nån annan dag du skulle iväg också?)

Lappis, tur i allt elände att vädret är så fint, kan förhoppningsvis ha en lite antidepressiv effekt... Skickar kramar till er båda igen!

September, spännande med syskonförsök! Jag siktar också på augusti vad gäller seriösa nya tillverkningsförsök, ska förhoppningsvis fortsätta utredningen då.

Nenne, jag vet varför du som är kattmänniska tycker Korven är söt - han är nämligen en katt! Nyss när han lekte med sin stora blå tyggiraff så smög han på den preois som en katt smyger på ett byte, och attackerade sen med full kraft och dödade den effektivt. Han är vår ständiga underhållning nu, tv behöver vi inte, knappt dator heller! Han vill gärna lukta på makens whisky, fast det resulterar i ett tiotal nysningar (väldigt gulliga sådana ska tilläggas), samma sak när han är med när man borstar tänderna .

Evig tur att vi har semester, tror inte jag skulle orka både jobba och ta hand om kattkrokodilkorv samtidigt just nu.

Vädret är verkligen fantastiskt! Klarblå himmel och supervarmt. Undrar om man skulle smutta på lite vin på altanen nu...

• viktualia

PB - busVickan inboxade just svaret till dig!

Snaily - japp jag slapp bortförklaringar! Men hade nog lyckats krångla mig undan alkohol utan en massa krångliga förklaringar.. är bara sååå trött så jag tycker verkligen att jag valde rätt med facit i hand!

Nu - knåpar jag på talet som jag ska hålla på brorsans bröllop på lördag. Attans lurigt!

• Snorkfröken77

Lappis - vilket skit rent ut sagt, men jag tänker fortsätta smyghoppas, it aint over until the red lady appears...

Ore/lappis - gud vad hemskt att kräkas på flyget, det är sånt man nojjar för!

Kängu - grattis igen!

Blomman - Vilken kompis du har! Toppenbra!

Snaily - det där måste vara utmärkta förberedelser inför en människobäbis

Har precis städat hela huset (mannen borta på kundsommarfest - orättvist) är lagom införmenssvullen och trött. Har redan ställt in mig på bom denna månad. Försöker intala mig att det är passande eftersom vi om en vecka ska på en rolig fest. Apropå det, jag har förstått att vissa av er är duktiga på vin, vi tänkte ge värdparet en flaska rött, vitt, mousserande och ett dessertvin i ungefär 250 kr klassen (per st) Har ni något vin ni kan rekommendera?

• Page

Kängu, tack för förlossningsberättelsen! Det lät faktiskt ovanligt "oläskigt"!

Mrs B, vad ska ni göra i Örebro?

Snaily, jag är helt senil. Har redan varit inne på sidan du länkade till, men läste nu igen och kan allt nu om korven och hans släkt! Beskrivningen på mentaliteten låter faktiskt väldigt lik dvärgschnauzern tycker jag! Förutom vallandet.

BS, jag är kvar hela sommaren så tråden är inte helt tom!

AM, du är så långt man kan komma från Skräcködla!! Dagen man fyller 30 är man urgammal i alla fall, sen kvittar det om man är 40 eller 50! Helt otroligt att du har lyckats med ditt sötförbud. Bra jobbat!

Vickan, softa hemma funkar också! Du behöver verkligen lugn och ro! (har jag bestämt )

Jag är så nyfiken på Ru´s och Roffes namn så jag aaaavlider! Kan någon inboxa mig?

• Page

Koko, sol brukar innebära munsår för min del så det vore jättesnällt om du kunde skicka salvan till mig!

Just det! Glöta var det. jag vet inte om det är ett riktigt ord, eller om det är möjligen bara dialektalt. Används som: lägga i blöt. Ett måste efter trädgårdsarbete. Dags för det nu igen faktiskt.

Känner mig lite bakfull just nu. Gjorde misstaget att svepa två öl när jag var på kollo, och blev rejält onykter. Blev tvungen att lägga mig och sova efter fylleslaget.

Urrk, jag har fått solbrända armar (och näsa)!

Svar på tråden Livets stora och små frågor