• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Ojojoj Lapinette! Fast Sandhamn är ju en bit att åka om man bara ska ut över dagen så där ligger väl Grinda bättre till.

• fru AM

Lappis: ni kan åka till Tynningö! (ligger stra söder om vaxholm) Bilfärja från Norra Lagnö på Värmdö. Sedan ska det tydligen finnas en krog på ön också.

• _koko_

Ååååh, jag vill också åka till peace & love!!! Minns ett år på sweden rock när jag gick förbi några bajamajjor och det lät väldigt konstigt från en av dem... Det visade sig att två personer hade sex där inne. Hur äckligt var inte det???

lappis - Groumpfkram! Härligt med skärgårn! Jag har precis bestämt att idag är sista dagen på jobbet så länge det är fint väder. Om det nu inte är fint i flera veckor förstås, jag kommer nog jobba några dagar nästa vecka iaf.

BS - Du kan verkligen konsten att hitta något negativt i det mesta.

• MSW

lappis: har inte klarat av att logga in och beklaga minuset förrän nu! Blev nästan kall när jag läste! Och jag vet inte vad jag ska skriva heller!*kram*

• BrudSommar2006

Koko, haha, jodå, sån är jag! Behöver inte anstränga mig det minsta, det liksom bara kommer till mig...

• fru AM

Ja Lappis: ditt minus - så tråkigt och konstigt, speciellt med tanke på alla symptom! Krama om maken och dig själv - och stjälp i er champagne ändå.

(hoppas ju föstås att det var ett falskt minus ...)

KRAAAAAAM

• BrudSommar2006

Hörrni, den 8:e august ska ni nog stanna inte, blir nog regn och höstrusk då för jag har just bokat biljetter till den där farsen på Fjäderholmarna. Innan dess ska vi sitta och huttra och frysa i någon danslada och äta räkbuffet, blir nog inte så skoj... Ska bara inviga maken i planerna också nu när jag skaffat Iris-vakt, bokat och betalat och allt.

Fast det var minsann inte så lätt att betala, av misstag skrev jag så klart mitt efternamn som det stavas med ett é. Det går ju aldrig igenom visakortsystemet så det har jag ju lärt mig att jag måste ta bort men här fick jag så klart göra om allt flera gånger innan jag fattade att det var det som stoppade betalningen hela tiden.

• Lapinette

AM - maken poängterade (åt precis lunch med honom på innergården på Historiska) att vi faktiskt varit på en annan ö i skärgården - Tynningö! Vi landade där när vi åkte luftballong förra sommaren. Fast det var ju sent på kvällen och vi såg mest små idylliska sommarhus + dess ägare som kom ut och hjälpte upp oss från vattnet.

• BrudSommar2006

Lapinette, er dramatiska luftballongslandning har fått mig att aldrig i livet kliva upp i en sån där korg!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor