• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Jag har inte orkat gå med i LinkedIn, tror inte att det skulle hjälpa mig speciellt yrkesmässigt heller och förresten så letar jag inte nytt jobb men maken använder det mycket och har varit på en hel del intervjuer därigenom så jag tror att det beror på vad man jobbar med.

• Lapinette

Frejis - jag tror på testet medan maken försöker komma på alla möjliga anledningar till att det visar fel. Kommer inte tanten (vilket jag är säker på att hon gör idag) så kommer jag att testa igen på lördag.

• Oupsie

Vad tråkigt Lappis. Det skulle ju vara ett plus ju!

Vi bor i Sverige men just nu är vi i USA. Nytta och nöje för maken, bara nöje för mig . Eller ja, inte så mycket nytta i alla fall.

Det är strax efter midnatt här så vi ska gå och lägga oss nu.

• Frejis

Ett försenat grattis till Kängu och tack för förlossningsberättelsen Jag är också nyfiken på Ru`s namn, kan någon inboxa mig?

Snaily, det var världens sötaste korv, men jag förstår att ni har rätt mycket att göra och att det blir en del tidiga morgnar och sena kvällar, lite som med bebis Äter han bra då?

Snörkfröken - skoj med nya väskor. Din makes fråga till om det var så klokt med fler väskor lät som min make tycker att du kan fortsätta shoppingen eftersom det är mycket tid kvar till julrea.

Liten - hur har det gått med jobbet?

Brudsommar - hur mår du idag?

Telis - bra att illamåendet har avtagit och att du mår bra Här finns det lite kvar av den varan fast inte så mycket att det stör tillvaron.

Ego - var hos BM i tisdags och lyssnade på hjärtat och kollade storleken på minstingen mm. Hjärtljud 138 (hade 155 och 144 tidigare, har de kvinnliga könsorganen börjat avvecklas eller...? samt tre veckor större än vad det borde vara. Det ser ut att bli en stor bebis, närmare 4 kg om det fortsätter så här och snart behöver jag en kärra för magen

• muggles

Frejis: vi har saknat dig!

Lappis: jäkla konstigt - fick du minus?! Jag fattar ingenting... Jobbigt att maken din är ledsen men ni får ligga lite sked - och prata om det!

AM: symptom - började med feber och lite utslag på händer/fötter/rumpan. Nu är febern borta men utslagen värre och hon har även blåsor under tungan och är röd i svalget. Vi ska in till vårdcentralen om en timme (de tyckte vi skulle åka in för att titta på halsen).

• Frejis

Lappis - trist om testet visar rätt, men det kan ju vara för tidigt eller visa fel. Jag vill inte vara rationell idag när det gäller sådant...

FB - jag är där, men vet egentligen inte varför. Lägger aldrig ut några bilder, bara för att allting sparas för evigt om det ligger på nätet. Sedan har jag inte heller uthålligheten som krävs för att vara aktiv på FB, är nog lite för lat helt enkelt

• snaily

Lappis, neeeeej vad tråkigt!! Kram!

Frejis, vad härligt att bebisen växer och frodas!
    Jo valpisen äter riktigt bra nu faktiskt, var lite si och så första dagarna. Nu ska jag ut och kolla vad han har för bus på gång.

• Lapinette

muggles - det blev en snabbsked imorse . Vi får prata mer och dricka skumpa i helgen. Ikväll skutsar vi svärmor till flygplatsen.

• BrudSommar2006

Lapinette, ja testet borde väl dessvärre stämma så här sent men lite konstigt är det ändå.

• Frejis

Muggles - nästa födelsedag på en torsdag... noterar detta

Jag har saknar er också trist att jag inte kunde träffa alla i söndags, men det blir kanske fler tillfällen. Det skulle faktiskt vara skoj med trådens storträff, tänkte på det när Brudsommar skrev om skärgården

Svar på tråden Livets stora och små frågor