• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

lappis - För att BS ska på fjäderholmarna och titta på bruden som visste för lite (antar jag?) då.

Det är helt klart orättvist. Så jäkla orättvist att det inte finns ord! Men som vi varit inne på tidigare kommer du och herr Kanin att blir föräldrar förr eller senare, föräldrar till världens lyckligaste barn, men jag skulle kunna göra vad som helst för att ni skulle slippa gå igenom all skit på vägen...

• Lapinette

kokisen - jag tror inte jag orkar mer skit ... fast jag har lovat mig själv sommarlov och ett beslut efter sommaren. Sa till maken på lunchen att om vi lägger ned så kan jag bjuda honom på massage/trevlig restaurang och ändå få pengar över till pensionsparande. Har nog lagt ned åtminstone 16 000 på akupunktur sen i september.

• Lapinette

... bruden som visste för lite??!! Och ok om det regnar och är busväder på Fjäderholmarna ... vi kommer ju att vara i Göteborg .

• Lapinette

Skulle inte ha gått ut på lunch. Har nu noll om intet arbetsmotivation. Betydligt bättre att sitta inne hela dagen för då fattar man inte hur fint och härligt det är där ute.

• muggles

Lappis: ska vi bilda klubb?! Jag sliter mig själv i håret för att göra klart övningarna till workshopen nästa vecka. Hålla kurs veckan innan man ska på semester - jäkla kunder

• muggles

Men att lyssna på Miles Davis samtidigt gör det lite mindre outhärdligt

• Lapinette

muggles - finns det några kvar i stan att hålla kurs för? Trodde alla hade rymt ut i solen. Själv har jag sett till att jag har massor att göra innan semestern. Har sålt riktigt bra de sista två veckorna. Tur det för innan såg det riktigt scary ut.

• muggles

Lappis: jadå alla jobbar tom nästa vecka och allt ska ske innan semestern helst. Det är inte klokt vilket tempo det är, kommer inte ihåg att det varit såhär illa ngn gång förr. Jag var ute och sålde en pryl till igår, till Piggelins företag. Skitkul att de köper när det är så dåliga tider. Jag var så jäkla nöjd när jag gick från mötet - de ville köpa direkt.

Ah, vad hade jag inte gett för en Piggelin (glassen alltså) nu men det är ju en kilometer till närmaste Pressbyrå och jag har skoskav

• Lapinette

Attans vad jag ska äta glass och sallad i sommar ! Har ju undvikit detta eftersom jag inte ska äta kallt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor