• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page
    passionsblomman skrev 2009-06-25 21:46:54 följande:
    Jaaa, min vän är så BRA och jag är så glad att jag har henne!Kängus sons namn är förresten bibliskt.
    Aaah, och jag som hoppades på att det skulle vara en maskulin variant av mitt namn... men hans riktiga namn är säker minst lika fint!
  • Page

Förresten, jag som inte gillar att resa så värst mycket (någon som minns mitt nojiande för några år sen?), blev grymt sugen på att åka till USA! Ska nog verkligen fundera på det.

• Snorkfröken77

Page - lol, fick en inre bild av hur nån raglade omkring på en kolonilott och var oredig och rensade allt möjligt På nåt vis stämmer inte kolonilotter med onyktra människor, det ska små söta tanter och herrar som fejar och klipper och ansar Och nu menar jag självklart inte att du är en tant Page!

• Page

Snorkfröken, din bild hade nog stämt rätt bra om jag inte hade lagt mig! Och om man ska döma efter sopsorteringen så är alla jämt dyndfulla på kollo!

Gott om tanter och gubbar i olika åldrar finns det dock! Jag är en bland dem.

• Piggelin1

Page - jag har inboxat dig!!

Har varit grymt pysslig nu ikväll - bakat en mjuk kaka med apelsin & choklad & så hallonmuffins. Hur man nu kan få för sig det när det är supervarmt ute... Fick ett ryck när jag såg att äggen i kylen höll på att bli gamla

Nu ska jag packa inför helgens tjejresa

So long!

• Piggelin1

...och druckit gott rödtjut har jag också gjort, käkade sen middag med mannen för en stund sen, yummie

Snorkfröken, var det du som frågade efter bra vin - jag ska fundera! Fast i ärlighetens namn har jag nog bättre koll på vinerna i 100-130-kronorsklassen än 250-dito Hmm... men jag ska fundera!

• Piggelin1

Vem var snabbast - du eller jag, Vickan?!

• Page

Tack tjejer!! Nu kan jag sova lugnt inatt! Piggis hann först!

Svar på tråden Livets stora och små frågor