• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Lappis: tack för tröst - du är för go! Det värmde. Jag tror dock inte att det är ägget som fäste (jag hade ju tex aldrig nidis med Moa). Men det känns lite bättre nu. Jag ska köra som du - leva livet i sommar och så får vi se till hösten om jag skaffar mig lite medikamenter för att sätta fart på saker och ting. Kanske aku också?
    Jäklar vad du har koll på din temp! Hur bar sig tempen åt den gången du fick utomkveds? Dippade den då också el höll den sig högt hela tiden?

• Mrs  B

God morgon!!!!

Håller på att läsa ikapp.....

Page
    I Örebro tänkte vi besöka stadsparken och dess aktiviteter och sen Gustavsvik (badlandet heter väl så??).
    Men vi har lite svårt att hitta boende (makens ansvar i år) så vi får väl se hur det går......

• Frejis

God morgon

Muggles - jag tror också på nidblödning, den kan ju komma tidigare än efter en vecka. Tycker att det stämmer perfekt överens med ÄL som har varit

Rosenrot har annars en trevlig uppiggande bieffekt som passar utmärkt en mörk höst/vintermorgon jag märkte annars ingen skillnad, men kan tänka mig att ta dem bara för att bli superpigg.

Lappis - det låter faktiskt konstigt, det här med att tanten är så sent. Jag fortsätter hålla tummarna bara ifall...

Är också som vanligt sugen på hundvalp och det hjälper inte att se Snailys bedårande korv. Kaninen har dock blivit en rätt så bra hundsubstitut

Brudsommar - söt Iris

Hör annars till dem som i princip aldrig mått illa (förutom nu då ), men blir genast solidarisk om jag hör hur någon kräks eller känner lukten. Så att om jag hade suttit på samma plan som Lappis eller Ore...

Ego - här fick man vakna av sparkar i magen, typ har du tänkt äta frukost idag eller inte

• MSW

Frejis: Mysig att bli väckt av sparkarna!

Ang kräkas och må illa kräktes jag ett par gånger på flygen till och från thailand.. (men det var juh A's fel!) Fast tror att det hade känts jobbigare om jag hade trott att jag hade ngn slags magsjuka..
    Annar är jag "lite lagom" åksjuk.. Har kräkts en gång ( i vuxen ålder) av bilåkning, och mår relativt lätt illa om vägarna är för små och krokiga.. Och av karuseller som snurrar för mycket (typ virvelvinden på liseberg...)

• Mrs  B

Lappis
    Du ska inte testa en gång till????

• Ore

MSW: Virvelvinden på Liseberg har jag gett upp, går icke längre. (Jag som minns att jag åkt den opåverkad 3 gånger i rad när det var köfritt, i yngre år...)

Frejis: Extrakoll på frukostätandet

Lappis: Har inte släppt tummarna än...

För övrigt avskyr jag när de kallar till fackliga möten samma dag! Hallå eller, på fredag fm kallar de till ett möte direkt efter lunch??? Och eftersom det rör en ingenjörstjänst så kan jag ju inte gärna skippa mötet heller... (Undrar om de kommer lägga förslaget återanställning av min tidigare kollega?)

• Piggelin1

Frejis - coolt med sparkar! Ngn annan har säkert frågat nyligen, men jag frågar igen - vilken vecka är du i nu?

Läste detta igår kväll på nätet & blev både asförbannad & riktigt riktigt ledsen. Fy faaaan för sånt - tänkt vad plågsamt & fruktansvärt det måste varit för lilla tjejen. Får kalla kårar & klump i halsen bara jag tänker på det.
    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=503069

• Fru E

Mugglan-gott med fika! Satt och fikade nästan 45 min vilket är en grym lyx en fredag när man bara jobbar halvdag

• Fru E

Piggelin-jag förstår inte hur man kan glömma sitt barn i bilen en hel dag!!!!!

• Lapinette

Piggelin - läste upp detta för maken imorse. Tänk er hur stämningen är i den familjen just nu!!! Maken sa att han läst om liknande fall i Frankrike.

Svar på tråden Livets stora och små frågor