• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

I onsdags såg jag en tant med rövhålsmun - hon var jättebrun (solar-hela-dagen-för-jag-är-pensionär) och rökte och hade en sådan rynkmun. Usch vad oattraktivt!

Bengt Alsterlind: Idag ska jag berätta för er om riiis men inte vilket riiis som helst utan klitoriiis

• muggles

Kan inte ngn inboxa mig lite arbetsmotivation?!

• muggles

Piggelin: kan ni inte komma och hämta mig snaaaart?

• nennesjuttioåtta

Muggles
    hahahaha Nä, det räcker väl att något av paren hänger.

Jag började testa dag 16 efter TD, vet ju inte riktigt när jag ska börja räkna så antingen är jag tidigt ute eller på tok för sent.

BS
    hon är 6 månader. Vi har henne i koppel hela det här året men hon har ju smitit några gånger men jag tror inte hon skulle våga springa så långt egentligen men vi lovade ju uppfödaren att inte ha henne ute lös första året. Jag torr nog hon skulle fixa det om vi var med, men det beror nog på vilket humör hon är på. Åååh kisse nummer uno!! Vad kul!!

• muggles

AM: hittade du vänförslaget på FB eller? Det ser ut så hos mig...

• Lapinette

nenne - ja, jag kanske ska ringa och fråga vad de satte in??!! Frågade precis maken om jag skulle ta och koka den sista omgången örter eller vänta. Han tyckte jag skulle vänta och eftersom jag själv tror att det är kört kör jag på den linjen också.

Åhhh, vad det är underbart just nu! Jag lullar mest omkring som nyförälskad. Har varit ute på lunch med maken (vi båda jobbar hemifrån idag) och knatat runt kvarteret. Fick med oss ett underbart bröd med aprikoser, russin och massor av nötter till. Kommer passa fint till gåslevern och champagnen ikväll .

• Lapinette

nenne - det är inte ovanligt (jag har alltid haft så) att cykeln blir förlängd efter IVF. Min har legat på ca 35 dagar månaden efter. Sen har den sakta kortat ned sig för att bli normal efter ca 3 månader.

• nennesjuttioåtta

Muggles
    Något uttråkad? hehhehehe, snart är dagen slut, KÄMPA!!!

pungfistel!

• nennesjuttioåtta

lapis
    ah, ja men då kanske den komemr. Vilket är bra för då slipper jag kanske spraya så länge innan de öppnar igen i Falun.

Svar på tråden Livets stora och små frågor