• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Telis: skandal! (sa Bill) sandal! (sa Bull)

AM: härligt!

Lappis: aha men då finns det faktiskt litet hopp fortf.

• muggles

Igår skulle jag ha tränat men det blev pizza och rödtjut med morsan istället (maken var ute på vift och mamma har hjälpt oss med Moa nu när hon varit sjuk så hon var på besök). Sedan var det ju ändå kört så då åkte även lite chips och cola fram. Vilken utdelning! Jag har iaf börjat hälla upp chipsen i en liten skål så att man inte mölar i sig hela påsen.

Idag blev det fredagspizza till lunch, uj, jag får träna dubbla pass nästa vecka!

Hej svejts EA - hoppas du tittar in fast du har semester!

Nenne: hohoooo - har du fått böj än?

• BrudSommar2006

VA, var Golden Hits stängt! Vilket skräp, hur kan en restaurang bara stänga så där!

AM, puh, vilken tur att det löste sig och modemet ska med på semestern!

Visst, det är nog bra att sexa mycket men det orkar man ju inte hålla på med som småbarnsförälder, tur att det finns stickor för såna som mig i alla fall!

• nennesjuttioåtta

maj gadd vad ni skriver!

Muggles
    än är det för tidigt att ropa sprutbajsrunkiball men vad skumt! Ägget kan väl fästa både tidigt och sent så en nidis kanske inte är helt fel gissat ändå. Hoppas det!!!!! Wohooo!

Nej, ingen böj idag heller och paketet är slut. Men men, jag hittade termometern igår så jag får se om jag orkar tempa och kolla var jag ligger.

Få se nu... NÄJJ ingen efterrättspaj till Telis?!?

Lappis
    Fortfarande ingen tant alltså. Ska du inte ringa CvL och meddela testresultatet och fråga vad fan de petat in för något? Eller, det kanske är så att du ÄR en låghormonare, sån har vi ju inte representerad i tråden (vad vi vet). Hoppas hoppas hoppas hoppelihoppsansaaaaaa!!!!!

AM
    ha det gött i stugan!

åh men herregud vad dålig jag är på att komma ihåg något annat än sista sidan, hahahaha! Notepads är nog något att fundera över!

Nancy var halt igår men bättre idag. Vet inte vad hon gjort. Hon gnydde ynkligt så då fick man bära henne till matskålen eller till soffan men hon har vekrligen blivit personlighetsförändrad till det bättre sen vi kom hem från mina föräldrar och det där konstiga hårmonstret som de kallade katt - så himla kelig och mysig!!! Idag ska vi åka bil med henne igen och hoppas att det går lika bra som sist. Då hade hon iofs inget val eftersom hon trodde säkert det aldrig skulle ta slut, nu är det ju en kortare färd. Idag luktar mannen aceton efter en natt ute, heheheh gosgubben!!

• BrudSommar2006

EA, ett tips är att satsa på att längta efter en Cicci-graviditet istället för att längta efter en massa symptom! Visst, symptom är bättre än inget plus alls men om man nu får önska menar jag.

• nennesjuttioåtta

EA
    bra att paketet kom fram, vilken tajming!!

Snaily
    goskorven!!!

Förresten, hur länge ska en katt ha kitten-foder? Och hur blir man av med den där hängbuken...?

• BrudSommar2006

Nenne, hur gammal är Nancy nu? När tänker ni börja ha henne lös ute? Vi har haft Oskar med oss på tomten när vi är ute och det fungerar jättebra, han håller sig med oss. Känner att han behöver få göra av med lite överskottsenergi ute!

• BrudSommar2006

Nenne, står det inte på förpackningen hur länge de ska äta det? Måste hem och läsa på vår förpackning, har inte tänkt på det. Ska ringa strax och bestämma tid för att hämta katt nummer ett på tisdag.

• muggles

Nenne: men kan det vara så att din böj är försenad för att du fick plus, så att det tar ett tag innan kroppen gått igång på nästa cykel? För om man är gravid i några dagar och sedan får mf så borde väl inte nästa ÄL inträffa på originaldatum el hur funkar det? Kör tempen - det verkar vara mkt billigare och ung lika bra! Lappis verkar ju kunna utläsa det mesta fr tempen. *impregnerad*
    Jag dippade ett tag där men nu är man på topp igen. Här ska inte hängas läpp (iaf inte de övre - hohooo *gumskratt*)!

Nu var det rätt länge sedan som Cicci var inne tycker jag!

• BrudSommar2006

Ja, Cicci har väl försvunnit iväg till sina föräldrar på semester eller? De brukar väl alltid åka till Kroatien också, har inte hört om de ska dit i år?

Svar på tråden Livets stora och små frågor