• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Ja fiiiiiikkka!
    Fast borde ta tag i att inte äta så mycket sött men det är triiiiist! Har märkt att kroppen inte längre gör av med allt lika effektivt som innan märkligt nog

Jag har inte ätit frukost än så är HUNGRIG!!

Kaffe latte och frukostbullar kanske?

• Lapinette

Tänk att jag tidigare alltid trott att bara man inte fick mens så var man gravid! Åtminstone för mig som är så regelbunden men inte ens det verkar vara ett säkert tecken på graviditet.

• Fru E

Lappis-verkligen märkligt med ingen tant och minus på stickan! Du som alltid är punktlig vilket en annan inte är

• Fru E

Nä då skulle jag varit på smällen för läääääänge sen

• MSW
    Lapinette skrev 2009-06-26 08:46:50 följande:
    Övrigt - ingen tant än men jag säger som igår, hon lär nog komma under dagen. Idag är det 28+7 dagar och ÄL+4. Helt jäkla knasigt!
    Ja verkligen skumt! Så mycket som du har "krånglat" med den innan utan att det har blivit knas.. Och nu helt plötsligt! Märkligt
  • Lapinette

Menade självfallet BIM + 4 eller ÄL + 18.

Som jag alltid sagt, när man tror man förstår sin kropp så dyker något nytt upp som ALDRIG har inträffat tidigare. *SUCK*

• Page

Lappis, känns det som om tanten är på gång då?

• muggles

Och hur är tempen?

Nä nu hämtar jag mig en kopp!

• Lapinette

Tempen gick upp idag igen. Om jag tittar på mina senaste månaders kurvor så har den dippat något ett par dagar innan mens. Alltså gått ned något, sen upp och på tredje dagen dippat igen + mens. Om den beteer sig likadant så innebär det mens imorgon.

Likväl, menskänningar har jag ju haft sen i söndags! Lite från och till.

Gällande din blödning muggles. Om det bara var lite färskt blod kan det varit ägget som fäste. Normalt sker ju det 5-7 dagar efter ÄL. Jag fick pyttelite blod plus tempnedgång (vilket också är vanligt när ägget fäster) på dag 7 efter ÄL.

• Lapinette

Nej, ska nu ta lite jobb och sätta mig på balkongen. Hoppas det inte är FÖR varmt .

Svar på tråden Livets stora och små frågor