• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Vickan, jag kan inte påstå att jag brukar supa, men utvecklade en stund en osund ovana att dricka en whiskey/öl/vin på kvällen. Onödigt med dessa spritkalorier.

Hur går det med talet?

• viktualia
    _koko_ skrev 2009-06-25 22:18:44 följande:
    Mmmm, kall öl...
    hm.... det är en vecka sedan jag drack senast och jag blir redan knäckt vid tanken på att inte få dricka på evigheter.. jag hobbyalkis?!? nopp!! men man kanske vänjer sig om graviditeten fortsätter...

godnatt!
  • Page

Snorkfröken, odlingen är sekundär! Vi hade faktiskt ett ölträd förra året! (nu låter jag verkligen som en alkis)

• Snorkfröken77

Page - ölträd??? Jag tycker inte så mycket om öl, jag vill gärna att det jag ska dricka ska vara sött (därav inget stort rödvinsfan heller)

• Page

Snorkfröken, mer kolonifakta: På första plats hamnar SKVALLRANDET.

Jag "råkade" diska några glas förra året i handfaten, dagen efter gick det rykten på området att "hon svarthåriga" hade diskat i bajamajstömmningen.

Haha, det kommer bli problematiskt för skvallertanterna i år (för jag kommer säkert göra något förbjudet)! Jag kommer bli som Prince, "hon som var svarthårig tidigare".

• Page

Snorkfröken, ölträd ja. Dvs vi fyllde äppelgrenarna med öl, och plockade direkt från trädet. Och ja, vi insåg på en gång hur omoget det var!

• Snorkfröken77

Page - det är en helt ny värld som öppnar sig Just ja, du har ju bytt hårfärg nu, det försvårar ju en del för tanterna! Det låter som att det är livat med kolonilott, fast å andra sidan är det ju det med vanliga grannar i villaområden också när damerna förvandlas till kärringar *suckar* En av våra grannar hälsade oss välkommen genom att berätta hur illa hon tyckte om att vårt hus hade byggts och hur det hade förstört hennes tomt

ölträd låter riktigt roligt, totalt oseriöst, sånt är kul

• Page

Snorkfröken, hahahaha! Såååå trevligt! Blev du lite sugen på att måla huset rosa med mintgröna knutar då?

Svar på tråden Livets stora och små frågor