• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Ja, det kanske jag också fått, om vi inte var på väg in för landning och ingen fick flytta på sig

• fru AM

Livia spydde (efter taxiresan) på akuten i söndags och fick därför glida före i kön... så i bland är det praktiskt. Fast jag fasar än mer för femtimmarsresan till landet om tre veckor ...

• kängu

Läser ikapp... sidan 749:

BS- Enligt förlossningsjournalen tog det ca 2 timmar mellan 6-10 cm. Krystningen tog ca 20 min. Så det gick jäkligt fort där på slutet- tror det var det värkstimulerande droppet som gjorde det, för de skruvade på rätt snabbt!

"Ru's namn"- Inget släktnamn, det var faktiskt min mamma som föreslog det, vet inte vart hon hittade det. Det passade så klockrent på honom- när han kom ut var det bara så att han var en "Ru"!

• kängu

s. 754

Lappis, skit också!!! Tänker på dig o maken... *kramar*

• start september

Stort grattis till Kängu! Tack för berättelsen, det låter som det gått riktigt bra allt!

Grattis till FruLLan också - hoppas så du mår ok nu och kan glädjas åt Roffe.

Grattis till Vickan - nu ska det funka! OCh nu slapp du ju grubbla på när det var försöksdags!

Kram till Lapinette - du är så stark.

En stor sommarkram till er alla andra också - jag försvinner nu på sommarledighet och ska försöka vara internetledig. Vi får se hur det går, kanske kikar jag in ibland ändå. I augusti blir det syskonförsök, jag både längtar och bävar inför det. Som det ska vara troligen.

Och A.M - har du testat akupressurarmbanden på Livia?

• BrudSommar2006

Kängu, två timmar, fantastiskt! Jag fick också värkstimulerande men jag minns inte hur länge vi hade varit där när de satte in det. Ska ju gå igenom min förlossningsjournal med min nya BM efter sommaren så sedan har jag väl mer koll inför nästa försök till framgång.

• BrudSommar2006

AM, Iris skulle aldrig gå med på att ha seabands på sig, skulle Livia det?? Usch vad jobbigt att hon är så åksjuk, Iris kräks också ibland men inte så jätteofta som tur är. Skulle jag sitta bakåtvänd som hon gör och sitta och titta åt alla möjliga håll skulle jag också kräkas, jag måste sitta och stirra rakt fram på vägen hela bilresan för att inte bli åksjuk.

• fru AM

Nej hon skulle nog aldrig acceptera ett seaband på armen ....

BrudSommar2006 skrev 2009-06-25 18:47:12 följande:
    AM, Iris skulle aldrig gå med på att ha seabands på sig, skulle Livia det?? Usch vad jobbigt att hon är så åksjuk, Iris kräks också ibland men inte så jätteofta som tur är. Skulle jag sitta bakåtvänd som hon gör och sitta och titta åt alla möjliga håll skulle jag också kräkas, jag måste sitta och stirra rakt fram på vägen hela bilresan för att inte bli åksjuk.
  • viktualia

Kängu - vad jag vet kommer Rus namn från en boktitel. Googla får du se! Har läst boken men minns inte speciellt mycket.

Seaband - kör jag med just nu. VRÅLvarma bussar och nojjig Vickan.. seaband är bra!

AWn - orkade jag inte med. Är för matt av all värme och jox. Sitter hemma och softar istället. Passade däremot på att äta ute på lunchen - mycket mysigt!!!

• viktualia

Lappis - tungt med minus!! *kram* Hoppas du kan ta paus i sommar och att ni kan göra ett nytt avstamp i höst. *kram igen*

Svar på tråden Livets stora och små frågor