• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

BS - Januari är väl bättre än i december! Trist att fylla år kring julafton eller nyår och alltid vara yngst. Min brorsa skulle ha kommit på min mammas födelsedag den 4 januari men kom istället den 30 december.

Sen säger jag så här - skit i samma när barnet kommer BARA det KOMMER! Shit, det får vara på självaste julafton eller midsommar och jag skulle gråta av lycka.

• nennesjuttioåtta

Lappis igen
    ja det är tamejfan rätt rutet. Klart ni ska leva ert liv (återuppta det), det är ju det ni är bäst på! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• BrudSommar2006

Lapinette, du har självklart rätt, man tänker så dumt ibland! Just nu tänker jag mest på att jag vill ha det gjort så jag får dricka skumpa på nyårsafton! Och så hade jag ju någon fånig idé som jag inte kan släppa att jag ville ha två år mellan barnen, efter årsskiftet blir det ju helt plötsligt tre...

• Lapinette

Dessa dagar uppskattar jag SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket att jag är gift med min man. Skrev även det till honom (vi messar alltid arbetstid) och han undrade om det bara var i motgång som jag kände så. Självfallet inte men det är då jag behöver honom mest.

• Lapinette

BS - men någon månad hit eller dit spelar väl ingen roll och varför 2 år. Trodde det idealiska mellan barn var 3-4 år.

• Lapinette

Skrämde jag iväg alla med min dysterhet?!

• Ore

O nej då, lappis. Däremot är jag också litet dyster för din skull... Men mest så har jag ekonomiavd i hasorna, måste ta emot litet leveranser i datasystemet tydligen

• Lapinette

BS - såg att du skrev om skärgården tidigare och jag/vi funderar på att åka ut en sväng i helgen. Har printat lite tidtabeller. Vårt problem är bara att vi är så slöa på mornarna att vi inte kommer iväg. Det är så mycket enklare med bil men jag hoppas vi får aschlet ur vagnen. Sen finns det ju ett annat krux i helgen ... störtfloden Oskar som jag brukar ha de första dagarna.

• BrudSommar2006

Lapinette, vad trevligt att komma ut i skärgården, vart funderar ni på att åka? Själva ska vi ner till min kusin i Trosa på släktträff och grilla på deras altan på söndag med anledning av att deras tjejer nyss fyllt år så på lördag måste vi leta födelsedagspresent, hoppas också att mina föräldrars granne inte har försvunnit iväg på semester än utan att Iris kan få bli nyklippt innan. Helgen därpå åker vi till Öland så vi får sikta på augusti i så fall...

• Lapinette

Har aldrig varit på Grinda och där ska ju vara fint samt att det inte är allt för långt bort. Hade min andra dejt med maken på Sandhamn. Minns att vi låg i en skreva och hånglade som nyförälskade tonåringar. Those were the days!

Svar på tråden Livets stora och små frågor