• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Muggles - inga höstblåsor - vad är det för ngt förresten?

Däremot en dotter som bits & nyps friskt för tillfället på dagis. Igår morse när jag lämnade henne berättade ett av de större barnen för mig att "Amanda bit & nyps". Dessvärre är det rätt frekvent för tillfället Hoppas att lite paus semester & sen bytet till dagmamman ska göra att det lugnare ner sig framöver.
    Samtidigt så verkar barnen på dagis tycka det är kul med Amanda, så det var mer sagt som ett konstaterande. De är väldigt "på" henne & det är väl hennes sätt att värja sig, speicellt så länge som hon inte talet släppt & hon kan kommunicera med ord istället för handling.

• muggles

Piggelin: jag är också tant! Men du, din nästa födelsedag infaller på en torsdag - inte vidare romantiskt va?! Och jag vill vara med och fira!!! (Både föd.dag och bröllop)

Nenne: sladdergubbhängröv

• muggles

Höstblåsor (maken googlade fram det): info.teskedsmamma.se/index.php&view=article&id=88&Itemid=99

Piggelin: jag tror du har helt rätt i din analys. Absolut hennes sätt att värja sig när hon inte kan prata. Hon känner sig säkert lite hotad av de större barnen. Det där är tydligen jättevanligt!

• snaily

Nenne, är du säker? Annars kan ni kanske få honom att ha som trädgårdstomte om sisådär 14 år

Piggelin, Dundermarknaden har jag aldrig varit på och inte blir det i år heller eftersom vi åker söderut. Missar även alla lokala byhappenings häromkring som förstås alltid inträffar när jag är på semester. Men jag är inte såå ledsen, åker faktiskt hellre till Ön

Klart man får nypas lite när de andra barnen blir för jobbiga!

• nennesjuttioåtta

muggles Sladdergubbhängröv! hahahahha! Jag kan se det framför mig, huva!!!

snaily
    ok, jag inboxar min adress. Hmmm.. undrar om vi bor kvar här om 14 år?

piggelin
    jag tror att det är ni söderut som inte har koll norrut och vi norrut som även har koll söderut.

Hörde på radion om en tjej från södra sverige som ringde in och sa att hon var på väg mellan Östersund och Mora och tyckte det var så vackert där i midnattsolens land. öhh.... HAHAHAHAHHAHA! *slår mig på benet*

• nennesjuttioåtta

nähä, idag har jag apmycket att göra så jag får se om jag dyker upp något mer före lunch. So long, folks!

• fru AM

Muggles: Höstblåsor hade Livia i ... höstas! Passerade ganska obemärkt. Blåsor på fingrar och tår samt "ont i munnen" var symptomen ... Moas symptom?

• Piggelin1

Aha, fyller jag på en torsdag - det var mer än jag visste! Kompisen som gifter sig idag fyller uppenbalrigen också på en torsdag - det kanske är ett vinnande koncept?!

Hmmm, får fundera mera på detta...

Snaily - tror inte att du missade ngt, men för mig som "sörlänning" så var det en upplevelse, så fort jag öppnade munnen så fick man höra "Du e int härifrån, va?"
    ...och så LJUSET - det blev ju aldrig mörkt på natten. Ok ingen midnattssol, men coolt att solen var borta så kort tid på natten! Där ligger vi i lä på västkusten!

Svar på tråden Livets stora och små frågor