• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

En grej till:

vi står inför neddragningar på mitt jobb. Idag hade vi info om detta. OM det nu håller och jag blir mamma i februari 10 så kommer det välkommet för organisationen. Väldigt nära till hands att outa mitt bidrag till besparingarna.. men jag var tyst.. tar det efter sommarn... Troligen kan min föräldrarledighet innebära att en person slipper få sparken, eller att det skjuts upp i alla fall.

• snaily

Vickan - nej, du kan vara lugn Men jag hittade kängu eftersom jag var så nyfiken på bebisens namn, och via henne hittade jag en massa andra trådmänniskor, men hos de som inte har öppna profiler kan man ju inte se mer än en bild och vilka de är vänner med.

Vad bra tajmat med denna graviditet med tanke på jobbsituationen då

• snaily

Ber förresten om ursäkt om någon FB-are känner att deras personliga integritet fått sig en törn av mitt snokande!

• viktualia
    snaily skrev 2009-06-24 18:46:09 följande:
    Ber förresten om ursäkt om någon FB-are känner att deras personliga integritet fått sig en törn av mitt snokande!
    Mig går det inte att snoka så mycket på.. jag har skyddat det mesta... Och jag blev mest snurrig - vore ju skoj att adda dig också! Inboxar dig med mitt riktiga namn så får du höra av dig om du vill!
  • Vännerfan

Oliiiiidligt spännande, Lappis!! Håller alla tummar jag har!!

Grattis Kängu!! Och tack för berättelsen! Vad skönt det lät med en tupplur där mitt i!

Det var jag som trodde Frullan hade den längsta förlossningen. Hade hon inte värkar i 3 dygn? Eller blandar jag verkligen ihop det med Snartis?

Hinner inte mer nu, det tar tid att läsa ikapp!

Tjing!

P.S. Träffde ju Cicci och barnen (och en massa andra familjemedlemmar) på kalaset i söndags och det var bara fint med henne och lill-tjejen! Den som ändå kunde vara så i farten som Cicci 3 1/2 vecka efter en förlossning!

• _koko_

snaily - Inboxa mig vem! Är min profil förresten publik?? Det måste jag kolla upp isf, det är ju inte meningen...

vänner - Kanske är det jag som har dåligt minne!

• BrudSommar2006

Kängu, vilken förlossningsberättelse! Hur lång tid tog det egentligen mellan öppen 6 cm till krystdags, som du skrev det så var det bara oups, fullt öppen, klart typ! Helt obegripligt för mig som kom in öppen 8 cm och hela min berättelse, som var hyfsat lång om jag minns rätt, gällde den där tiden som för dig tydligen var oups, ute!!! För mig var det sju väldigt plågsamma timmar... Tänk så olika det kan vara!

Oj, börjar alla försvinna iväg till sommarstugorna nu, kommer det bara bli jag kvar här som inte klarar mig utan dator över sommaren utan kommer att titta in varje dag som vanligt???

• BrudSommar2006

Vickan, ojoj, försvinner du också från datorernas värld på semestern?!

Telis, kommer du att starta ny tråd i slutet av juli i alla fall så att jag har någonstans att hänga för mig själv???

• BrudSommar2006

Min profil är öppen, jag kan inte komma på varför det skulle vara viktigt för mig att stänga den liksom... Antar att det beror på vilken typ av information man lägger upp där? Man kan få veta var jag jobbar. Hm, det kan man om man googlar på mitt namn också och har man hittat till min profil så har man ju redan hittat mitt namn... Några Iris-bilder, det är strunt samma tycker jag. Det enda är två fula studentbilder som bekanta lagt dit, jag har inte lagt dem där själv. Har inte kommit mig för att ta bort dem dock. Fast de är ju bara fula, inte konstiga på något annat sätt. Kanske finns det någon anledning jag inte kommit på själv?

Svar på tråden Livets stora och små frågor