• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

AM -

Ore - Jag tycker den funkar skitbra på alla underlag undantaget löst grus och djup snömodd, men då vänder man bara handtaget och kör den med stora hjulen fram. 2008 (vår årsmodell), bytte man hela fjädringen på vagnen, så jämför man vår vagn med en från året innan är det jättestor skillnad, vår är betydligt "mjukare". Det är en ganska tung vagn (om man jämför med bugaboo t ex), men jag lyfter den fortfarande (i v31) ut och in ur bilen utan problem.

Mrs B - Ja, vi var ju det, men jag har nån konstig känsla som inte vill ge med sig (som bygger på att allt känns annorlunda än förra gången och jag har typiska "tjej-cravings")... Som sagt, vi får förhoppningsvis veta säkert i nästa vecka. Eller om två månader.

• fru AM

Koko: du måste sms:a mig när ni kollat könet! Kommer nog inte ha internet på skärgårdsön nästa vecka!

• fru AM

Fast så dj-la ung var han faktiskt inte heller
    fru AM skrev 2009-06-24 16:01:46 följande:

alltså "gamle älskare" som i "inte längre aktuell"
  • _koko_

Ore - Liggdelen är svart och sittdelen är beige med rutigt "sittyg".

AM - Will do! Hoppas h*n visar upp sig bara.

• muggles

AM: nej inte de rullande förslagen! Åh, om man bara kunde bifoga en screen shot här! Förresten nu ser jag att det nog är jag som snurrat till det. JAg har en gammal "vänförfrågan" (den där kunden som jag inte vill ha in som vän) men så kanske inte vänförslagen hamnar. Hmmm... det kan vara i din Inbox i FB?

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-06-24 16:10:30 följande:
    Ore - Liggdelen är svart och sittdelen är beige med rutigt "sittyg".
    Låter assnyggt! Ore! Köp!
  • muggles

kojko: ska ni göra köns-UL nästa vecka?! Vad spännande!

• fru AM

njet ...!
    Är initialerna liknande dem för bekvämlighetsinrättning?

muggles skrev 2009-06-24 16:11:32 följande:
    AM: nej inte de rullande förslagen! Åh, om man bara kunde bifoga en screen shot här! Förresten nu ser jag att det nog är jag som snurrat till det. JAg har en gammal "vänförfrågan" (den där kunden som jag inte vill ha in som vän) men så kanske inte vänförslagen hamnar. Hmmm... det kan vara i din Inbox i FB?
  • muggles

AM: GAH, du är inboxad om Kängus namn. Jäkla FB - ska det vara så krångligt?!

Svar på tråden Livets stora och små frågor