• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Tack mugglan!
    Kängu: Väldigt fint namn!

Hann inte läsa mer nu!
    På återseende!

• muggles

fru AM skrev 2009-06-24 16:24:52 följande:

Nej NU måste jag gå och sminka mig lite mer (dvs "måla över det värsta" som jag brukar uttrycka det). Snart dags för lite uteliv för gamla morsan
    Själv brukar jag låna ett uttryck av en kompis och säga att jag ska "dolla mig"
  • muggles

Jag ska förresten iväg och åka "Hisingen runt" - klar pensionärsvarning! 4h turbåt, tja. Fint väder, hoppas det finns plats ute... Jag hade aldrig kommit på den idén men kan väl vara roligt att se Hising Island från lite fler vinklar (det är ju där jag jobbar för dem som inte vet ). Synd nog har jag ont i huvudet - har försökt hinka i mig vatten för jag tror jag har en släng av vätskebrist. Inte så kul att ha ont i huvudet när man ska dricka vin! I-landsproblem...

• snaily

Ok, nu har Storsnoken Snigeln själv luskat reda på Kängu på FB! (ta inte illa upp kängu, lovar att jag inte är en stalker men är lite hobbydetektiv! ) Och håller med - verkligen fint namn!

• nennesjuttioåtta

nämen jag har ju inte fejsboken!! Hjäääälp! Vad heter Ru???

Och vad heter Roffe mer än Roffe?

Ville bara säger HEJA SUPERBLASTON!!!!!!

nu ? glass och hem för att ta hand om mina ksvasårsfötter (UNDER foten, näjjjj vad illa!) samt min brända axel som jag fick på lunchen (där fick man för att man var duktig och bara smörjde in decolletaget i morse)

• nennesjuttioåtta

skavsår är ett svårt ord att stava till, tydligen...

på er!

Spännande morgondag, minsann...

och grattis än en gång, Kängu! Låter alldeles, alldeles... alldeles underbart!

• snaily

Aaa, fejjan är verkligen fascinerande... nu har jag roat mig en lång stund med att kolla in trådfolkets söta katter och ungar med mera Hoppas verkligen ingen misstycker att jag snokar hejvilt men jag är som sagt väldigt road av att snoka Och har man en öppen profil på FB får man lite skylla sig själv Man hittar alltid nån som känner nån som känner nån, exempel - koko, en av dina vänner är vän (kanske syster till och med) med en gammal klasskompis till mig

• viktualia
    Oupsie skrev 2009-06-24 08:46:07 följande:
    MSW skrev 2009-06-24 08:32:21 följande:
    Vad bra att det fungerade. Förstår att det kändes lite väl tidigt att berätta.Själv hade jag kört på "magkatarr-ursäkten", tror jag.
    Magkatarr - MYCKET bra!!! den snor jag rakt av!!!
  • viktualia

Snaily - NU blev jag förvirrad.. har jag addat dig på fejjan?!?!

Nån undrade vänligt hur jag mår:
    - MYCKET mer åksjuk på bussen än vanligt... "rätt" opraktiskt för mig som busspendlar 14 mil/dag.
    - konstiga kissträngningar eller vad det nu kan heta

men annars HELT som vanligt.. Oupsies magkatarrs idé var dock strålande inför morgondagens after work...

Svar på tråden Livets stora och små frågor