• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

(hjärtljuden var alltså inte alla från idag, utan alla gånger hon mätt dem )

• MSW

Kängu: Grattis grattis! Och låter som en bra förlossning! Bada vill jag också göra "nästa gång"!

Lappis: SOm sagt, jag fortsätter att hålla tummarna! Och håller med de andra att du inte lurats, utan om ngt har lurats är det din kropp!

Koko: Eftersom jag inte riktigt har tagit åt mig av hjärtljudsteorin så är jag inte helt säker, men det tyder på en tjej.. eller hur? Och ni var helt säkra på att det var en kille efter förr ul? Eller har jag fel?

• MSW

Åh, jag vill gärna också bli inboxad Rus namn, för jag har heller inte facebook!

• _koko_

MSW - Japp, skrocket säger över 140 = tjej, under = kille.
    När vi gick från UL var vi helt säkra, framför allt jag har blivit mindre och mindre säker sedan dess.

• BrudSommar2006

Telis, alldeles nyss tyckte jag mig se dig tillbaka på FB, men nu är du alltså inte där längre igen.

Koko, vad spännande, vilken vecka börjar de mäta hjärtljud?

Nej, går nog hem tidigt idag.

• Lapinette

Ahhh... så nu är du inte så säker längre kokisen! Vet du hur Frullan och den lille mår?

• _koko_

BS - Jag har första från v20.

Tycker absolut du ska gå hem tidigt! Skulle jag också vilja göra, men just idag är ingen bra dag att göra det på, trots vädret.

• _koko_

lappis - Nä, inte säker alls, och det känns väldigt skumt faktiskt! Har legat lite lågt när det gäller fruLlan, vill inte tjata på henne. Men jag tror allt kommer ordna sig och att roffE mår bra. Messade lite med henne i söndags.

• Mrs  B

Hej hej!!!

Tittar in en liten runda.

Kängu
    Grattis än en gång och kul att få läsa din förlossningshistoria. Väldigt ovanligt namn ni valt! Släktnamn???

Koko
    Trodde ni var säkra på att det skulle bli en lillebror....

Lappis
    Tummarna hålls!!!!

Nyss kom maken upp och meddelade att det inte fanns så många hotellrum att boka i Örebro, så nu kollar han upp husvagn.....
    oj, oj, oj, oj
    Var ska det här sluta!!!!!!
    Är lite för bekväm av mig för att campa, men med husvagn kanske det går bra....????

• Ore

Aha, så Frullan hade rätt, det blev en RoffE!

BS: De mätte hjärtljuden på min bebis förra veckan, v19!

Koko: Har du en Mistral S. Hur är den? *extremt nyfiken* Den verkar väldigt svängbar och bra, men jag funderar på hur den kan tänkas funka i ev snömodd i vinter, och på grusvägar/skogsvägar... Förväntar mig inte att den ska gå supersmidigt precis överallt, men om den är besvärlig redan på grusväg kan det nog bli knepigt...

Svar på tråden Livets stora och små frågor