• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Hm, kan man verkligen kräkas med stil, handväska eller inte...

Lapinette, jisses, hade jag haft 38,2 hade jag legat för döden, jag känner mig risig vid 37,2!!!

• BrudSommar2006

En liten kille för Kängu, vad roligt! Hoppas att hon får möjlighet att titta in här snart.

Och FruLLan också så klart, fast de kanske har åkt till stugan nu och är utan dator?

Ja hur är det med Frejis också???

• Lapinette

EA - oj, började skriva här för att förklara och det blev en hel jäkla bok. Om vi säger så här, jobba inte för din närmaste kompis OM du inte vet att denna person är en jäkligt bra chef. Det blev för mycket och jag sa tillslut att jag inte orkade träffa henne då hon gjort mig mycket besviken. Hon blev chockad och tyckte nog att jag var/är riktigt oförskämd eftersom hon hjälpt mig att få jobb. Sen är hon jäkligt långsint så när vi träffades ett år senare tillsammans med vårt kompisgäng så pratade hon aldrig direkt till mig och när vi skulle säga hejdå undvek hon men jag som inte alls är långsint försökte och kramade om henne ... men hon kramade aldrig tillbaka. Så uppenbart tog hon min uppriktighet jäkligt hårt.

• Lapinette

BS - du borde nog ligga runt 37,2 just nu, när du är gravid.

• snaily

Godmorgon - jag var uppe jättetidigt men var så trött så jag gick och lade mig i sängen med vargungen igen och sov en stund till (han hade redan härjat runt i 2 timmar).

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-24 09:19:08 följande:
    Jag ärför mycket traktor-Olga och mannen är för bögig.
    Ahaa! Där har vi det, det stämmer ju på mig och maken också! Fast han är dålig på att köpa handväskor och smycken och sånt åt mig... men han räknas som bögig ändå då han inte gillar att delta i typiska norrländska gubbsamtal om vem som var fullast på den där festen för flera år sen, hö hö (och det är samma historia som dras varje gång), och då han hellre åker längdskidor än skoter (bögigt!). Och gillar att laga mat gör han också!

*handsvettas av spänning å Lappis vägnar!*

Nu ska jag gå ut i SOLEN och värmen som äntligen anlänt!
  • BrudSommar2006

Lapinette, det kanske jag gör, har inte kollat, men det är väl därför man fryser så mycket i början av en graviditet antar jag, har legat med värmedyna och nästan haft frossa första halvan av nätterna, sedan har jag somnat och vaknat och varit tokvarm och fått slänga av mig täcket.

• Ore

*fortsätter hålla tummarna och tänka på små kaniner*

Nenne: Vi hade också det angenämna "bekymret" att vi inte orkade börja sexa tillräckligt tidigt på morgonen, och vid sju insåg vi att det nog fick bli mer av en snabbis. Fast det tog tid ändå

Och apropå handväskor så gillar jag sådana, men det måste inte alls vara märkesdito. Huvudsaken är att den är snygg, och helst matchar skorna någorlunda Har nog hellre ett dussin olika handväskor att växla mellan, än en enda dyr...

• Fru E

Alltså jag blir riktigt "sjuk" av att sitta inne när det är fint väder

• Lapinette

Ore - så hade jag förut. Röda skor, röd handväska men sen jag börjat samla på mig lite dyrare (någonstans mellan H&M och Mulberry) så har jag köpt handväskor i färger som inte alls har med kläder eller skor att göra vilket gör att jag kan använda dem jämnt och inte behöver ta med mig 3 handväskor på semestern för att matcha.

• BrudSommar2006

I morse vaknade Iris vid fem med blöt blöja och blöt säng och då hade maken ändå bytt på henne medan hon sov vid midnatt när han gick och lade sig. Normal så brukar jag vara uppe och gå på toa någon gång vid halv fyra och då brukar jag passa på att byta på henne men nu vaknade jag först vid två och då var det lite tidigt och sedan vaknade jag inte igen förrän vid fem. Det är ovanligt att Iris sover så länge utan att vakna själv. Försökte lägga en handduk emellan men då vaknade hon så klart helt och skulle absolut inte ligga på någon handduk så då var det bara att ta upp henne. Först skulle hon sova hos mig men efter en halvtimme var hon fortfarande klarvaken och ville in till sig igen så jag skickade in maken för att bädda om åt henne, sedan låg hon mestadels och sjöng och slurpade välling fram till sju, znark, men hon kom faktiskt inte in till oss i alla fall.

Svar på tråden Livets stora och små frågor