• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

koko - stackars conny, oskyldigt beskylld för att vakna tidigt.

• Oupsie

MSW skrev 2009-06-24 08:32:21 följande:

Förra nyår när jag precis blivit med A så skyllde jag på penicillin, för typiskt nog hade vi nyår hos oss, annars hade jag juh kunnat köra! Jaja, de gick på det iaf, var inte riktigt bered att berätta för dom en vecka efter att vi hade plussat!
    Vad bra att det fungerade. Förstår att det kändes lite väl tidigt att berätta.

Själv hade jag kört på "magkatarr-ursäkten", tror jag.
  • fru AM

Och min man är småsur på mig för att jag har sagt åt honom att jag INTE VILL HA dyra väskor typ Mulberry/Marc Jacobs. Han älskar välgjorda skinnaccessoarer .. låter lite gay eller kinky det med

• Oupsie

Koko, det måste vara skönt att ha en "extra väckarklocka". Det måste i alla fall vara ett ganska behagligt ljud att vakna till, barnjoller?

• Oupsie

fru AM skrev 2009-06-24 08:46:41 följande:

Och min man är småsur på mig för att jag har sagt åt honom att jag INTE VILL HA dyra väskor typ Mulberry/Marc Jacobs. Han älskar välgjorda skinnaccessoarer .. låter lite gay eller kinky det med
  • Lapinette

Kängu - grattis till sonen!

Och gällande fina handväskor no problemas men dock inte riktigt i Mulberry prisklassen ... än och så är det främst maken som köper dem till mig ... liksom dyra klänningar och smycken.

Vickan - jobbigt med AW och jag förstår det där med att man normalt inte spottar i glaset. Jag har dock en superbra ursäkt och det är att vi försöker bli gravida. Alla runt om mig vet t ex att jag knappt drack något alls i höstas och det kör jag med just nu också. Svårt för dig att komma med den ursäkten. Förresten, hur mår du? Vilka symptom har du?

Själv så mådde jag skit igår kväll. Efter att suttit och frusit på jobbet med halsbränna så åkte vi ut till min bror och satt på deras terrass hela kvällen. Supermysigt och skönt för det fick mig på andra tankar MEN vid 22.30 satt jag nästan och skakade för jag frös så in i helvete. Bad om att få åka hem, satte mig framför So you think you can dance med en stor bläd om mig men var likt förbenat superkall. Inte förrän jag låg i säng kom värmen och det med besked. Tog tempen och hade 38,2 så lite febrig.

Idag är tempen nere på 37,1 igen och jag känner mig bättre .

• MSW

Lappis: låter som att du dragit på dig någon förkylning eller något då! Hoppas du piggar på dig!

• nennesjuttioåtta

heheheheh

jag är varken sko eller väskintresserad. Fast jag kommer på mig själv att det vore en bra grej när man ska ut och vara fin för då passar inte gore-tex så ofta. Kanske därför vi inte får några barn? Jag ärför mycket traktor-Olga och mannen är för bögig.
  • nennesjuttioåtta

vickan
    beställ bara gin och tonic fast med sodavatten! Gör en deal med bartendern.

Svar på tråden Livets stora och små frågor