• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

blomman - löga känner jag också igen.

snaily - Jag tror aldrig jag har varit med om att någon skyllt på uvi utan att det visat sig vara en vit lögn.

Dags att krypa ner i renbäddad säng. Kram på er!

• passionsblomman

Ojdå, nu är jag dålig på lögner öht, men de ggr jag haft uvi har det varit sant -och jag har dessutom varitn nykter i jäkla onödan eftersom jag alltid trott att det var ett big no no.

_koko_ skrev 2009-06-23 23:24:49 följande:
    blomman - löga känner jag också igen. snaily - Jag tror aldrig jag har varit med om att någon skyllt på uvi utan att det visat sig vara en vit lögn. Dags att krypa ner i renbäddad säng. Kram på er!
  • Liten med Mindre

Snaily - bara en handväska i min hall. Och så varsina ryggsäckar förstås, eller fler. Maken är nog ryggsäcksfantast istället.

Kängu - massor med grattis!

Muttrar vidare om att bussen inte kom i morse, och att jag blev 30 min sen till jobbet. Inte för att något väntar, men jag får ju gå hem senare. Sitter också och funderar över att skita i att försöka klämma in mina "extra" uppgifter som jag vanligen har utöver manualer. Det känna värdelöst att slita ut sig med dem ifall jag inte får jobbet, som innebär att de blir mina på heltid. Knäppt resonerat kanske - men stresshjärnan funkar inte så bra.

BS - tycker också det verkar tjusigt med spypåse i 6000krs väska.

• _koko_

blomman - Hihi, du får supa lite extra nästa gång du har uvi.

liten - Skit med bussen och jobbigt att du aldrig får något besked om jobbet!!

Själv vaknade jag av att conny jollrade och blev lite sur över att han vaknat så tidigt. tills jag kollade på klockan och såg att den var 8...
    Så idag blir det sen ankomst till jobbet, hahaha.

(vågar knappt andas något om lappis...)

• MSW

Godmorgon!

Kikar in för att se om Lappis fortfarande är tantlös, och vågade knappt kolla vad ni skrivit med båda ögonen.. Jaja, jag fortsätter med tummhållningen!!

Kängu: Stoort grattis till sonen! Ser fram emot att läsa mer detaljerat om det hela!

Jag har heller inte fejjan!

Ang handväskor så tycker jag/har tyckt att det är rätt så kul, men dock inga dyra... Sen A föddes använder jag det dock aldrig, utan har allt i skötväskan ist!

• Oupsie

Godmorgon tjejer!

Stort grattis till Kängu!

Liten med Mindre skrev 2009-06-24 08:15:07 följande:

BS - tycker också det verkar tjusigt med spypåse i 6000krs väska.
    Ska man kräkas kan man göra det med stil
  • MSW

Förra nyår när jag precis blivit med A så skyllde jag på penicillin, för typiskt nog hade vi nyår hos oss, annars hade jag juh kunnat köra! Jaja, de gick på det iaf, var inte riktigt bered att berätta för dom en vecka efter att vi hade plussat!

• MSW
    MSW skrev 2009-06-24 08:32:21 följande:
    Förra nyår när jag precis blivit med A så skyllde jag på penicillin, för typiskt nog hade vi nyår hos oss, annars hade jag juh kunnat köra! Jaja, de gick på det iaf, var inte riktigt bered att berätta för dom en vecka efter att vi hade plussat!
    Jag var förkyld, vilket jag sa var anledningen till penicillinet!
  • Oupsie

Jag gillar handväskor. Fast det är svårt att hitta någon bra tycker jag. Behöver man en är det helt hopplöst att hitta någon bra.

Har faktiskt en Mulberryväska. Inte Bayswater dock. Min kära make hade hört mig säga några gånger att "de där Mulberry-väskorna är fina". Han köpte en i present till mig och tog en väska som han tyckte var snyggare än Bayswater .

Med tanke på er diskussion för någon dag sedan om män som tänker själva/är gay, undrar vad min kära make hamnar där?

Vet inte om jag hade klarat att köpa en så dyr väska till mig själv dock... men min man och jag har lite olika syn på det där med märkesvaror. En Bayswater hade i och för sig inte suttit fel... *dreglar lite*

Svar på tråden Livets stora och små frågor