• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Snaily: ojojoj vilken söting! Det är nästan så man skulle vilja ha hund!

• viktualia
    Izzie skrev 2009-06-23 20:33:21 följande:
    Jo, men å andra sidan så kan du kanske få stöttning om det mot all förmodan skulle hända...
    Sant men det får jag av er... och mina vanliga kompisar... lurigare med kollegorna.. hm.. grubblar vidare på frågan..
  • fru AM

Vickan: du kan inte säga att du äter smärtstillande tabletter (påhittat ryggskott?) som det är farligt att blanda med alkohol ...? (Kommer just nu inte i håg namnet men jag fick såna tabletter efter mitt snitt.)

• Fru E

Vickan-i "värsta" fall får du säga att du har annat uppbokat om du vill avvakta och se vad som händer med pyret i magen

• Telis

Nej, det är nog bara att inse att jag är som muggles, jag skulle inte heller se klok ut med en sån där väska. Och inte skulle jag lägga ut 6000 kr för en heller trots att den är nedsatt från 12000.

• BrudSommar2006

Ojoj, 6000 kr nedsatt från 12000! Här i förorten svimmar vi när vi får höra sådant, det går ju bara inte för sig! I och för sig vet jag inte vad jag skulle ha den till på väg till och från dagis. Att pryda passagerarsätet med på vägg till och från jobbet kanske, fast nej, kanske inte ändå.

• BrudSommar2006

Vickan, jag skulle inte heller vilja outa det så tidigt. Hm, knivigt, själv kör jag ju alltid bil så jag har aldrig de problemen...

• Telis

BS, du måste ju ha spypåsen i något. Do it with style!

• muggles
    Telis skrev 2009-06-23 21:01:55 följande:
    BS, du måste ju ha spypåsen i något. Do it with style!
    MOAAHAAHAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Vickan: när jag var på AW i tidigt skede (dock med kompisar, inte kollegor) så fick maken köpa alkoholfria drinkar till mig när han gick till baren - ingen reagerade på det. Mina närmaste kompisar visste ju om det, annars hade de reagerat (jag dricker alltid öl/vin, inte drinkar). Du kan ju be den andra kollegan om samma tjänst? Men det kan bli krångligt om ni ska köpa till varandra och så...
Svar på tråden Livets stora och små frågor