• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

koko
    Har du provat Novolucol (eller hur det nu stavas)???
    Jag hade det till en början med pojkarna sen gick jag över till Omeprazol, som precis blivit receptfritt.
    Hade grymma besvär med Malte. Direkt efter plusset började min halsbränna.

• BrudSommar2006

Koko, Iris har också en sådan där flaska men hittills utan större succé.

AM, att tugga gaviscon-tabletter är fasen imponerande!

• BrudSommar2006

Lapinette, har makens mamma fått veta något om era försök eller vet hon inget mer än att hon fick höra efter bröllopet att hon inte fick fråga mer?!

• Fru E

Här är det kanonväder och en själv kan inte en enda dag på denna veckan jobba hemifrån så jag kan njuta av solen mer än till/från jobbet, arghhh

Lappis-*viskar* ooooohhhhhh massa symptom med nu får dagarna allt gå snabbt innan vi och du blir helt nippriga!

Angående BIM/BOM för mig så är dag 28 nästa onsdag så kanske i slutet på nästa vecka........men jag räknar inte med något alls utan en lite försenad tant pga progget

• muggles
    Lapinette skrev 2009-06-23 16:24:05 följande:
    Telis - jag trodde du menade tanten och fattade som vanligt nada .
    Haha, jag undrade också vilken tant hon menade
  • Ore

Låååångt till fredag. Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt, funderar för fullt på maskeraddräkt och slänger på ett extra duntäcke där koko bäddat mjukt - med tanken att det ska bli riktigt mysigt att ligga sked där!!!

• muggles

Telis: jag trodde du menade att skicka hem Tanten i förtid (och för lång tid!) genom att testa

Finlandssvenska är roligt - lyssnar med halvt öra på en talkshow på tv medan jag grejar. Det verkar som om att "komma ur garderoben" heter "komma ur skåpet" på finlandssvenska Tja, varför inte?!

Nu träning!

• muggles

Jag är fasen helt hispig, jag tror att långtidsodling is the shit.

• Telis
    muggles skrev 2009-06-23 18:41:38 följande:
    Telis: jag trodde du menade att skicka hem Tanten i förtid (och för lång tid!) genom att testa Finlandssvenska är roligt - lyssnar med halvt öra på en talkshow på tv medan jag grejar. Det verkar som om att "komma ur garderoben" heter "komma ur skåpet" på finlandssvenska Tja, varför inte?! Nu träning!
    Den franska tanten förstås! Någon annan tant verkar hon inte få besök vad jag kan förstå.
  • snaily

Iiiiiii, symptom alltså, gud så spännande! Jag köpte nya kuddar häromdagen, kan låna ut dem till kokos mjuka bäddning

Telis - ja vadå, sommaren har ju inte riktigt anlänt än här Och säker från snön går man aldrig. Sen är den ju bra till att skotta bort hundskit med också

Solen kom till slut nu ikväll men särskilt varmt kan man inte påstå att det är.

Vår korv-gris-iller-kanin-krokodil är ännu sötare i verkligheten än på bilderna, man vill verkligen bara äta upp honom (men ändå ha kvar) hela tiden! Skulle helst gå omkring och bära på honom överallt (chihuahuastyle) men så kan man ju inte göra... Idag har vi varit på jobbet och visat upp oss och sen på besök i byn 8,5 mil västerut för att handla på systembolaget och träffa stor snäll schäfer.

Förresten, bara jag som INTE är handväskefrälst? *känner mig helylle och fjällrävig*

Svar på tråden Livets stora och små frågor