• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

koko - där skulle jag också shoppa om jag hade barn Mina handväskor var också orimligt dyra trots 50% rea, jag tänker dock att jag kommer ha dem många år (säger resten av livet till mannen).

passion - det är precis sånt man vill höra. Puckon!

Telis - en del undrar man ju hur de är funtade, varför säga nåt sånt??

• muggles

Hmmm... fick jag iväg inlägget förut??? Förvirrat!

Passion: har du fortfarande inte fått tant? Är den inte lite sen?

Lappis: temphöjning! Say no more...

Själv jobbar jag hemma idag, har vabbat halvdag. Nu sitter jag och smyger inne i gästrummet (det "kinesiska" AM ) sedan Moa har vaknat. Inser hon inte att jag är här så går det bra.

Men det är så gott väder ute så jag vill inte jobba alls!!!

Ha, nu är ÄL över så nu börjar den lååånga väntan på spottings, blärk och tråk.

• passionsblomman

Just det!

Lapinette skrev 2009-06-23 14:39:50 följande:
    passionsblomman - har mest mött folk/doktorer som säger "lev som vanligt" och typ "det finns INGET du kan göra utan det är sammansättningen av embryot som avgör om den vill växa eller ej".
  • Lapinette

Snorkfröken - snygga och dyra handväskor är en investering!

• muggles

Snorkfröken - var (vilken sajt) shoppar du handväskor?

Telis: ja de mössorna är fina! Kunde man köpa via deras webshop också (hann inte kolla)?

• _koko_

PB - Suck, jag orkar inte med sånt där. Fattar inte hur man kan jobba med infertilitet och uttrycka sig på det sättet?

• passionsblomman

Jooo, det har bara varit äckelfärgad liten ynka flytning igår, men idag är det fullt ös och jätteömt i hela magen och ryggen, så nu kom den, tanten. Dag 31 vilket är tidigt i min värld. Att den kom redan dag 27 sist var helt utanför det vanliga. Så cykeln verkar ha blivit kortare av hormonerna, vilke delvis var syftet med dem, då jag verkligen är glad om chanserna blir lite fler än med min vanliga cykel.

muggles skrev 2009-06-23 14:41:30 följande:
    Hmmm... fick jag iväg inlägget förut??? Förvirrat!Passion: har du fortfarande inte fått tant? Är den inte lite sen?Lappis: temphöjning! Say no more...Själv jobbar jag hemma idag, har vabbat halvdag. Nu sitter jag och smyger inne i gästrummet (det "kinesiska" AM ) sedan Moa har vaknat. Inser hon inte att jag är här så går det bra.Men det är så gott väder ute så jag vill inte jobba alls!!! Ha, nu är ÄL över så nu börjar den lååånga väntan på spottings, blärk och tråk.
  • Telis

Passionsblomman, sånt där gör mig så heligt upprörd att jag kan inte läsa sånt. Då kan jag inte jobba på hela eftermiddagen. Ja, jo visst, *extrem* stress kan göra att man inte får någon ägglossning och då är det svårt att bli gravid. Men dels är det väldigt sällsynt och dels så är det ganska lätt att upptäcka om man inte har någon ÄL. Rådet att man ska "slappna av" och "inte tänka på det" hjälper lika mycket som ett hål i huvudet. (Vilket dom som kommer med såna råd antagligen har).

• Telis
    muggles skrev 2009-06-23 14:42:57 följande:
    Telis: ja de mössorna är fina! Kunde man köpa via deras webshop också (hann inte kolla)?
    Va?!
  • _koko_

snorkis - Jag undrar också var man kan köpa dyra och snygga handväskor till 50%? Kan säkert knöka in nån till i mitt överfulla handväsk-skåp hemma, hahaha...

muggles - menade du yorrik? Ja, jag beställde i deras webshop.

Svar på tråden Livets stora och små frågor