• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

AM, hur går det med Livias medicinering?

• Lapinette

Page - det går bra! Har en otroligt snäll svärmor, ibland för snäll för det känns som man har en liten hund som följer en i hasorna.

Shit, har superont i halsen . Hoppas jag inte har åkt på halsfluss igen. Vore så jäkla typiskt så här mitt i sommaren.

• snaily

Page, lyckades ta några foton igår, ska maila nån till galleriet

Lappis, avis på sommarväder och grillning!

Saxat detta ur en annan tråd på BT: "Tänk positivt, det hjälper dig att bli gravid snabbare." - hmmmmmm????

• Lapinette

snaily - har försökt den metoden men den lyckades inte så nu gör jag tväremot.

• BrudSommar2006

Oj, har alla ont i halsen här.

Koko, vad trevligt med en bättre dag idag!

Page, jag förstår själv inte varför Lergigan inte hjälper den här gången, det gjorde susen förra gången och då behövde jag inte trycka i mig hälften så många tabletter per dygn som jag tar nu. Maken är väldigt orolig för varför jag mår så dåligt och imorse undrade han om det kunde vara tvillingar och vad vi i så fall skulle göra då för då blir vi ju tvungna att flytta! Jag försökte lugna honom med att det inte var särskilt troligt att det var tvillingar i alla fall, jag har nog otur bara.

• Page

Snaily, åh så kul med den lilla krokodilen! Vår katt fick heta det ganska länge, fast han var allt annat än mysig den första tiden (läs halvåret).

Vår uppfödare sätter nog halsband på valparna vid vecka sex, så jag hoppas att Ozzy är van då han kommer till oss.

• nennesjuttioåtta

hejjjj Page Bandage! hur är det med allas vår tryckdriver! 24 meter lång!

• Page

BS, tvillingar= dubbelt illamående? Hoppas att det ger sig snart, för det är verkligen vidrigt med illamående. Tycker att du är helt fantastisk som går till jobbet i alla fall.

• Lapinette

Ingen hund eller katt här men jag fick just förfrågan från brorsan om att vara kaninvakt till världens gulligaste men trötta vädur (han är 10 år gammal!).

Svar på tråden Livets stora och små frågor