• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Oupsie

Oj, såg att det varit lite deppigt i tråden här idag . Kram till Passionsblomman och Nenne. Vad tråkigt att du testade minus Passionsblomman.

BT är jättesegt för mig här. Vet inte om det är sajten eller om det är den här uppkopplingen som inte är den bästa. Så jag har nog missat att läsa en hel del för alla sidorna laddade inte ner. Jag tror att jag ger upp nu och går till poolen och solar lite istället. Om jag vågar... med alla silikonstinna tjejer...

Vickan, vad är det du jobbar med förresten? Det låter lite spännande även om du verkar ha det jobbigt på arbetet just nu.

• viktualia

Oupsie - jag har inboxat dig. Och japp, jag har ett spännade jobb... sällan en dag är lik en annan....

• Telis

Gomorron, gomorron!

Tittar in en snabbis men sen måste jag jobba duktigt.

Nu måste väl ändå kängu vara på BB?! Det är oliiiiiidligt spännande.

Det är också en oliiiidligt spännande väntan på Frullans förlossningsberättelse.

Och förstås på att hon som jag lovade att inte tjata något på ska testa. *visslar och tittar i taket*

Själv är jag så fruktansvärt törstig, särskilt på nätterna. Är det vanligt, o ni gravvogurusar? Jag har också väldigt ont i halsen på nätterna men det går över på dagarna så det kanske beror på att jag är törstig och torr i halsen på nätterna?

Det är iallafall en skum känsla att vara törstig, det är jag ALDRIG annars.

P&K så länge!

• Liten med Mindre

Telis - jag har för mig jag var törstig med. Jämt!

Väntar också på kängus rapport och FruLlans berättelse.

I övrigt - jobbar på, känner mig inte ett dugg gravid - dvs precis som vanligt före mens. Inget spännande alls.

Önskar nenne och PB en mycket bättre dag idag än igår. Önskar bort alla nesliga parkeringsterrorister från BS omgivning! Önskar Lappis massor med plus i veckan!

Och slutligen - önskar alla en bra dag.

• fru AM

Telis: nattörst har jag inte lidit av men det låter som om din kropp bestämt sig för att vilja ha vätska. Det är ju bra! Ont i halsen - är det inte halsbränna då? Annars hör det som du säger säkert samman med törsten! (som kanske i sin tur hänger samman med saltgurkefäblessen?)

Tråden anropar Kängu på BB! Var är bilderna och filmerna!?

Frullan: hoppas du och nykomlingen mår bra - och resten av familjen förstås. Ska bli kul att hör din förlossningsberättelse och få höra hu Borren reagerat på att bli storebror och så där. Och en bild till galleriet kanske?

• Telis

Liten, hur kändes det när du var gravid med Mindre? Kände du redan innan plusset att du var gravid då?

Hmm, jag har aldrig haft halsbränna så jag vet inte hur det känns men jag tror inte det. Det känns vanlig ontihalsen som man får när man är sjuk, fast det går över på dagarna.

• nennesjuttioåtta

hohoooo alla!

idag är en bättre dag, solen skiner, vi har fått sova hela natten och snart är det helg... Men ingen böj i sikte så jag har ingen aning om när BIM är så att jag kan börja räkna dagarna tills jag får börja spraya igen. Vill sätta igång NU men det blir ju jättetokigt eftersom det inte jobbar någon som kan pilla ut ett ägg och än mindre peta tillbaka det.

Liten
    När har du BIM?

Telis
    Din saltgurksnarkoman! kan det inte vara halsbränna då, fast det inte känns mer än att magsyran skaver lite på halsen så den blir öm och sen när du står upp så ligger den snält i magen..?

Jag avvaktar kraftfullt en viss testdag med tillförsikt! hmmmh mhmhm hmh mhmm

• Fru E

Liten-kom ihåg att du inte behöver känna likadant denna gången

Hur i hela friden ska man lyckas hålla kvar morgonprogget???? Jag ställde ändå klockan 1 1/2 timme innan uppgång för att plugga in den men sen när jag reste mig upp när jag skulle göra mig iordning så rann det ju ut, kladdigt värre och inte så sexigt.....

• Fru E

Nenne och Telis vet ni något som vi andra inte vet

• Fru E

Har för övrigt tröttnat rejält på aftonbladets 9 tips på genvägar till att bli gravid snabbare, jo tjena ska man ha sex vid ÄL????

Svar på tråden Livets stora och små frågor