• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

*viskar* och så högt som den låg på idag har den aldrig gjort förut ....

• Ore

Jag läser det jag vill i Lappis inlägg, i nr 7101 så var det "än så länge ingen tant" jag tog fasta på. Så jag fortsätter hålla tummarna, och tycker att de är väldigt fina när de är blå

• Lapinette

Undrade en liten stund vad det var som var blå !

• MSW
    Lapinette skrev 2009-06-23 09:40:20 följande:
    *viskar* och så högt som den låg på idag har den aldrig gjort förut ....
    Lappis: !
  • Liten med Mindre

När jag var gravid senast hade jag nog halsbränna om kvällarna innan, och var väldigt rapig. Dessutom grymt instabil. Just nu känner jag precis lika lite som vanligt innan mens, taxöronen har inte minsta tendens till ömhet, magen är kass efter för mycket sötsaker i helgen, och jag är nervös för att få återfall på maginflammationen eftersom jag äter så mycket sött. Stressen på jobbet får mig att spåra ur helt. (Skyller på den, glömmer bort att jag åt ännu mer krafs när jag var hemma i maj ).

BIM på lördag, hos tjocka släkten i Tällberg.

Lappis - jobbig väntan! Och värre när en massa medikamenter gör tecknen opålitliga.

Nån som vill ta över och montera isär en drivmotor åt mig idag - virtuellt? Trasslar in mig mer och mer i beskrivningarna. Stackars läsare nästa vecka...

• Telis

Lappis, nej ingen Trombyl. Bara progynon och progesteron.

Men du, temphöjning och passerad BIM! Nog är inte den här gången lik dom andra?! (Förlåt, jag KAN visst inte vara tyst.)

• Lapinette

Telis - ssshhhhhhhhhhh.... BIM är för mig idag. Har konstaterat att jag oftast får mens på dag 15. Vid min förra IVF så kom tanten som i eftermiddag. Jag försöker så gott det går att hålla mig neutral, inte hoppas för jag orkar inte falla så djupt.

Progynon, vad är det?

• Fru E

Lappis-*viskar tyst* när hade du tänkt testa?

• Lapinette

EA - om inte mensen kommer så testar jag nog fredag morgon (när svärmor har åkt). MEN hon lär dyka upp under dagen/kvällen.

• Lapinette

Så tjejer, ska vi byta samtalsämne?! Hade lovat mig själv att inte älta eller skriva något om vad som komma skall men shit, jag har så svårt att "hålla mun".

Svar på tråden Livets stora och små frågor