• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

lappis - Vet du var de flyttat? Du får skriva ett brev och muta dem så de flyttar tillbaka.

• Lapinette

Nej, jag vet inte vart men jag undrar faktiskt!

• muggles

Jag saknar en granne som vi hade. Från sovrumsfönstret ser man ett hus som ligger med gaveln mot vårt (så ingen direkt insyn). I det huset närmast oss fanns en balkong och mannen som bodde i lgh (han var ensam vad det verkade men hade ibland sin tonårige son boende hos sig) tände nästan varje kväll ett ljus i en stormlykta på balkongen. Så när man gick och lade sig så lyste det så mysigt - nästan varje kväll. Även på vintern. På sommaren hade han MASSOR av röda pelargoner. Och ibland satt han där på kvällen med en tidning och drack ett glas rött. Nä, det var synd att han flyttade. Jag har tom funderat på att skaffa stormlykta och tända på vår balkong varje kväll men det stannade vid tanken.

• muggles

När jag är deppig så brukar jag få en kram av min man och så säger han "en kram kan ju inte skada iaf". Det är så BRA. Man flinar lite tårögt och mår genast bättre.

• muggles

Apropå alkohol - borde inte mannen också avstå i så fall? Det kan väl inte vara bra att simmarna är fulla??? De kanske simmar krokigt då? El varför ska bara kvinnan avhålla sig när man försöker?

• nennesjuttioåtta

muggles
    nej, det är det ju inte (bra att simmarna är fulla, alltså). Men jag är gift med Dynamit-Harry så ibland måste han ju bara ha en öl...

• Lapinette

Min make fick ju kommentaren fin, fina simmare när han lämnade ett prov på SH efter en vecka i Grekland och med minst en halv flaska vin varje kväll. Jäkligt svårt att motivera honom till att avstå från vin ... och ändå svårare när jag gjort FET .

• nennesjuttioåtta

slurtspurt på måndagen! Tjohooo!

Vi ses i morgon!

• Ore

Jaha ja, då var klockan mycket och inte blev det någon halvdag för mig inte... En tidigare kollega kom och hälsade på, förhoppningsvis blir killen i fråga kollega till mig snart igen - därav besöket Så jag ska inte klaga.

Dessutom kompenserade jag med att nätshoppa istället.

Hur gravid tror ni man kan vara i denna?
    www.bubbleroom.se/produkt/rules-by-mary/10781/tanya-wine-red-silk-dress.aspx

Egentligen tycker jag att den är litet dyr för att köpa som "gravidklänning", men å andra sidan vill jag ju ha en klänning i festligare tyg. Ska på bröllop snart, och jag levde på hoppet om att någon av mina klänningar hemma skulle funka att ha. Men inte... Egentligen är klädseln valfri, så jag skulle kunna köpa någon blommig bomullsklänning eller vad 17 som helst, men eftersom maken ska vara marskalk och klä sig i hyrd stass (frock coat, tror jag) så vill jag vara litet snyggare klädd...

Men den skulle även vara perfekt för nästa bröllop jag är bjuden på, då jag är mitt i åttonde månaden... Så funkar den även då så är den ju nästan ett kap... Ååååh, vilken beslutsångest jag fick nu...

Svar på tråden Livets stora och små frågor