• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

muggles
    Ösa ur sig - klockrent!!

• passionsblomman

Haha!

Så är det ju man känner!
    Alla klämkäcka råd som folk ger för att de är så rädda för "dåliga känslor" att de genast måste laga en så man blir glad och går att vara med igen...

Nä, han ÄR lite trög på att fatta det där. Och jag blir ilsken när han inte fattar utan att jag måste förklara allting, och då är det redan försent för då blir han arg för att jag låter arg...jadajada...

Fast däremellan pratar vi som normala människor.

muggles skrev 2009-06-22 14:59:24 följande:
    passion: fattar han inte om du säger till honom att "när jag blir sådär så vill jag ha en kram"? Haha, när min man var deppig i våras efter pappaledigheten (han kom tillbaka sugen på att jobba men fick inte uppdrag med en gång - han är konsult), då gick jag igång och kom med en massa råd och ville hjälpa. Då sa han till mig: "jag vill inte ha råd, jag vill bara ösa ur mig!" PRECIS så som jag har känt med många killar!!! Ha, det var skitbra, för det fick mig verkligen att tänka till.
  • _koko_

nenne - gudrun schymans film finns säkert på youtube... Där kan vi snacka tokbuske förresten...

Sen fattar jag inte alls kopplingen mellan bög och en man som kan ta hand om sig själv (och sin kvinna)? Det var nytt för mig.

• Lapinette

muggles - hos oss är det jag som vill ösa och maken som ger en massa råd. Kan ibland bli tokig på alla råd han kommer med.

Jag behöver inte heller tänka åt maken förutom när det gäller inköp av presenter och julklappar. Där har han något slags handikapp och ointresse. Han är världsbäst på att krama och trösta och tala om att jag är suverän som kvinna även om vi aldrig får något gemensamt barn.

• passionsblomman

Okej, så sammanfattnigsvis:
    antingen är en man en bortklemad morsgris...

...eller så är han bög...

Det var faktiskt ganska roligt.

• Lapinette

På tal om bögar så har ju grannarna mitt över (ett bögpar) flyttat . De var ju så trevliga då de gärna sprang omkring i vita boxerkalsonger och så hade dem en stoooor tv med samma favoritprogram som mig (så jag kunde sitta i köket och titta på deras tv med ljudet från vår tv på i vardagsrummet). Nu har vi fått ett skittråkigt par, hon är dessutom höggravid, de har inte lika stor tv och så tittar dem på golf!!!

• nennesjuttioåtta

koko
    hahaha ja jävlar, den såg vi i nian! Inga tidiga graviditeter i den årskullen, kan jag säga.

Passionen
    hahha ja jäklar vilka alternativ att välja på!

koko
    det KAN vara hans små, gracila händer också (som inte alls har något sammanhang med klockorna i dalen, btw)!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    mäh vilket nerbyte!

• _koko_

nenne - I nian!! Hjälp, ja, det måste ha varit ett preventivmedel som hette duga!

Fniss, små händer har min sambo också, och små fötter. Inget samband där heller. Och han är inte heller bög.

lappis - Trist, måste ni köpa en egen tv till köket nu?

• Lapinette

kokisen - eller flytta?!!! eller få grannarna över att flytta?!

Svar på tråden Livets stora och små frågor