• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Spännande med Kängus frånvaro, men hon skulle väl ha med sig dator och kamera och visa live?

Lappis: Som alla andra så tycker jag att vi väntar på att den sjungande tanten sätter fart innan vi tror på verken det ena eller det andra!

Koko: Njae, extra fett behöver han inte ännu iaf, men så som han rör sig dröjer det nog inte länge! Kan man köpa linfröolja i vanliga affärer,typ maxi, eller?

• passionsblomman

Nä det är de inte!

Och inte kan jag stava rätt eller träffa tangenterna heller...hoppas ni fattar ändå.

Kram själv.

*gråter en skvätt*

Lapinette skrev 2009-06-22 12:59:36 följande:
    Kram på dig passionsblomman! Det är ta mig f'n inte lätt!
  • _koko_

MSW - Japp (har köpt både på ica maxi och coop, coop är ju dock generellt bättre på eko-varor)! Det viktiga är att den är kallpressad, vilket dock gör hållbarheten kortare, så lukta på den varje gång. Sen finns det lite delade meningar om linfrön och spädbarn, försök läs på och bilda dig en egen uppfattning, kanske fråga bvc.

Kramar till passionsblomman!

Spanar efter kängu...

• nennesjuttioåtta

passion
    önskar att jag kunde svinga med något trollspö *scwiinnnggg* men jag vet ju själv hur pissigt det känns när man är på bottnen. Inga hurrarop hjälper! Samtidigt är det ju så att oavsett vad vi gör så kan vi inte påverka något. Det kan man ju antingen tänka som att det är skitdåligt och förjävla frustrerande men samtidigt så är det bra att inse att man måste släppa på kraven. Vi (ja, vi tjejer, männen åker ju bara med) skuldbelägger oss på tok för mycket och provar nya saker/metoder och stressar och panikknullar och räknar och bresar och knaprar piller och undviker allt möjligt utifallatt och mår så fruktsansvärt dåligt över att vi ju gör tamejfan allt och det funkar ändå inte. Så varför anstränger vi oss då för?

Nu ska jag inte säga att lägg ner och lev istället för jag är ju precis likadan. Och jag har ingen bra idé hur vi ska bryta detta... Men däremot bör man bryta ihop och komma igen. Varje gång.

kram på dig...

• MSW

Har varit iväg och shoppat lite kläder till A, hade rea i en av de intressantare barnklädesbutikerna i stan! Kom hem med fem plagg för 365:- Helt ok! Sen var jag inne på apoteket och köpte solksyddskräm och reliv, vilket gick på lika mycket typ!

Anledningen att vi var i stan var för att träffa några av mammorna från föräldrargruppen, fick reda på att ena mamman (vars barn är två dagar äldre än A) skulle ha barn igen i början av december! Blev nästan lite chockad.. Hon är juh redan i vecka 16!!

Hade nästan skrivt färdigt inlägget, men sen vaknade sonen och var hungrig och behövde få ny blöja, hoppas inte det var något mer jag tänkt skriva...

Nu ska vi strax i väg igen, möta upp A's mormor och två av hans kusiner på en liten "djurpark" en kvart bort! Finns inte så mycket djur, men lite grisar, får, kaniner, ankor, hästar och så brukar där vara iaf..

• _koko_

Ja, men vafan är det med mig?! Stora kramar till nenne också! Läser att du också mår skit, men innan jag hunnit skriva mitt inlägg har jag glömt det... Förlåt.

• MSW

Koko: Okey, får googla lite på linfrö och småbarn då.. Fast att han blir nästan rödlila i ansiktet varje gång han bajsar känns som att nästan allt är värt ett försök!

• _koko_

Just det, tinga, ska faktiskt lämna tillbaka ett par slim fit från PoPs rea idag. Men tack ändå för tipset, gulligt att du tänker på conny!

• passionsblomman

ÅH vad bra skrivet! Precis sådär är det!

Man får inte bestämma ett skit hur det ska bli, men det är en jävla massa beslut och ansvar och saker att ta reda på och kmmma ihåg och pricka in likförbannat. Och så ska man ha något jävla ansvar för att HAN ska må bra och inte bli pressad och helst vara allmänt behaglig och älskvärd så man inte bevisar att man är ett irrationellt hormonmonster.

Jag tycker jag har bevisat mig tålmodig och stark i åratal nu,men just idag så är det bryta ihop, det känner jag i hela mig. Tårarna bara sprutar i omgångar här och det går inte ens att hejda.

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-22 13:49:47 följande:
    passionönskar att jag kunde svinga med något trollspö *scwiinnnggg* men jag vet ju själv hur pissigt det känns när man är på bottnen. Inga hurrarop hjälper! Samtidigt är det ju så att oavsett vad vi gör så kan vi inte påverka något. Det kan man ju antingen tänka som att det är skitdåligt och förjävla frustrerande men samtidigt så är det bra att inse att man måste släppa på kraven. Vi (ja, vi tjejer, männen åker ju bara med) skuldbelägger oss på tok för mycket och provar nya saker/metoder och stressar och panikknullar och räknar och bresar och knaprar piller och undviker allt möjligt utifallatt och mår så fruktsansvärt dåligt över att vi ju gör tamejfan allt och det funkar ändå inte. Så varför anstränger vi oss då för? Nu ska jag inte säga att lägg ner och lev istället för jag är ju precis likadan. Och jag har ingen bra idé hur vi ska bryta detta... Men däremot bör man bryta ihop och komma igen. Varje gång. kram på dig...
  • nennesjuttioåtta

koko
    äsch det är mina gamla vanliga ups and downs...

Svar på tråden Livets stora och små frågor