• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

telis¨
    just nu känns det som att ... äh

Veeeeeeeeeed!

• Lapinette

Telis - Jag önskade att jag hade haft mensvärk i en vecka (sen ET) och inte enbart sen igår då hade jag definitivt trott att jag kanske, kanske var gravid. Nej, den här molande värken startade igår.

• passionsblomman

ca 20% sa M på kliniken om chanserna vid inseminarium.
    Rent praktiskt så är det faktiskt lättare för oss att dra iväg till stan och göra VUL på morgonen, är det läge så lämnar sambon sitt prov och drar vidare till jobbet och jagg är kvar och saken blir gjord, än om jag skulle göra VUL och så åka hem och gåoch trampa tills sambon komner hem 12 timmar senare och då pressa fram sex.

Våra vänner fick göra VUL och så ta en spruta och åka hem och ställa klockan på 4 olika klockslag då de skulle ha samlag. Det skulle vi inte kunna få till med mindre än att sambon tog semester och sonen fick bo hos någon annan, så det här har ändå känts som att det verkligen måste öka chanserna, inte minst för att det nu blir en kortare cykel och att vi vet när ÄL är.

• fru AM

Lappis: som du vet är molande mensvärk inget säkert tecken på just mens ... utan kanske något helt annat

• nennesjuttioåtta

passion
    ja om man väger in det så ökar det ju definitivt chanserna för just er!
    Herregud, 4 olika klockslag?!?! Snacka om press!

• Telis

Lappis, jag tror att jag är extra känslig i dom där regionerna pga min endometrios, det borde ju ta ett tag innan livmodern börjat växa så pass att man känner av det tycker jag. Att man får mensvärk sex dagar efter ET låter väl helt normalt om man är gravid. Först ska embryot fästa och sen ska kroppen fatta att den är gravid, sen ska livmodern börja växa och sen ska man börja känna av det.

• passionsblomman

Jaaa, jag kan ju påpeka att det flera ggr skitit sig bara när det varit ÄL-utslag på de förbnnade kiss-stickorna för om en man känner sig för tvungen, så kan det bli svårt...

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-22 10:35:23 följande:
    passionja om man väger in det så ökar det ju definitivt chanserna för just er! Herregud, 4 olika klockslag?!?! Snacka om press!
  • Lapinette

Ni är ju totalt hopplösa! Jag känner NADA! Har inga som helst symptom mer än de jag brukar ha när jag ska ha min mens.

• passionsblomman

Nähä! Jag ÄR en tant och proud of it, så det så! Tantvarningstråden är en av mina orsaker att vara på bt.
    Vad jag däremot aldrigt änker bli är en kärring.

fru AM skrev 2009-06-22 10:00:33 följande:

Trams! Du är bara 38! Det är jag som är Skräcködlan. Tre veckor till 40 ...
Svar på tråden Livets stora och små frågor