• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

Min första son är nu 8 och 1/2 år. Jag har hela tiden velat ha fler, men min sambo har varit nöjd med ett de första åren. Sedan ungefär 4 1/2 år har vi sagt "blir det så blir det" och jag har försökt få lite koll på ÄL í över 3 1/2 iallafall, men det har verkigen inte blivit ngt.

Nu har jag en nattskiftsarbetande ma, så det är inte alltid vi kunnat pricka in Äl men ändå.

Detta var insemination nummer tre.

Jag är 38 så det är lite bråttom.

Izzie skrev 2009-06-21 22:27:09 följande:
    Grattis Vickan!!! Jag håller verkligen tummarna för att det går vägen den här gången! Det tror jag att det gör! Kram!Stackars lilla Livia! Tur att det inte var hjärnskakning. Men penicillin för sår? Brukar ni få det? Här är det lögn att försöka få penicillin utskrivet. Man får mer el mindre vara döende innan man får ett recept. De är superstrikta pga resistenta bakterier...Piggelin - Vad skönt att ni klickar så med en gång med dagmamman! Sånt är ju guld värt!Snaily - Grattis till lilla valpen! Den verkar så härlig! Passionsblomman - Trist med tanten! Hur länge har ni försökt? Hur gammalt är ditt barn?Nähä, ska väl återgå till soffan nu när maken äntligen lagt på telefonluren. Vi hade köpt pizza och skulle sett en film, men sen ringde makens syster och nu känns det lite sent för att börja se en film. Det är trots allt jobbdag imorgon... Men lite zappande kan man ju hinna med innan läggdags iaf...Kram o gonatt
  • Page

Gäääsp, så trött efter helgens firande (och ogräsrensnade) men innan jag somnar:

GRATTIS Vickan!!! Jag kan inget annat än att le. Så skönt att det bara "råkade" bli så, ett stressmoment mindre. Nu hålls alla tummar stenhårt knutna.

• MSW

Godmorgon!

PB: Skit med tant!!

Tinga: Har missat er resa, men hoppas att ni får det super!

Snaily: Låter som att vi hade behövt göra ungefär likadant med A.. Roligt att ha fått hem korven iaf!

Am: Riktigt obehagligt fall! Skönt att det inte var hjärnskakning!! Men jag sällar mig till skaran som undrar varför ni fick penicillin?

Till alla andra skickar jag kramar!

Inatt sov A mellan ca 21 och 06!! Såå skönt!! Det har han nog inte gjort en enda natt sedan han föddes! Problemet var att maken hade så in i * ont i ryggen så att han väckte och höll oss vakna ist! Jaja, hoppas att A's trend håller i sig, och att makens inte gör det!

Och som sagt så har vi haft fullt upp ett par veckor! På makens semester vecka hann vi med massor! (Trädäck, ikea, spa, hälsa på brorsan, födelsedags kalas för maken om möblering mm).. Vi hade dock tänkt att vi helst hade velat vara hemma och göra ingenting.. Vi visste inte att våra små projekt vi hade tänkt skulle ta hela veckan!
    Men det har varit så skönt att ha maken hemma, då sonen är ett litet vilddjur! Han är på allt överallt hela tiden, och har tom lyckats klättra ur gåstolen upp på vårt skoställ!
    Och midsommar hade vi trevligt på, fast vi var ganska trötta dagen efter!

Förresten, behöver tips på vad A kan äta som är lösande för magen..? Päron, katrinplommon.. Och mer?

• Liten med Mindre

Godmorgon - ännu en som firat en blöt, tröttande och rolig midsommar. Äventyr att åka iväg med hela familjen till ödsliga stugor med massor med vänner och barn. Mindre var nog helt utmattad - åt ingenting nästan, men somnade på stört och sov hela nätter. Tvärtemot föräldrarna som åt för mycket och sov illa...

Vickan - grattis igen! Hoppas verkligen att pyret vill stanna och får stanna denna gång! Tummisar!

MSW - angående lösande mat, så har jag läst att det kan vara bra att lägga linfrön i blöt över natten, och sen sila bort fröna och använda vattnet till välling/gröt eller vad som nu äts bäst av. Har inte behövt pröva själv än dock.

Ska försöka jobba fligigt i veckan med, kortvecka för att hinna med begravning. Attans att allt tjåkar ihop sig jämt.

• nennesjuttioåtta

kikar in och undrar hur det gått för Lappis...

Passion - helvetesjävlaSKIIIIIIIIIIIT!!! Men jag hänger inte med, har du testat minus men inte fått tant eller??
    Jag tror inte heller på det där med insemination, så om ni ska gå vidare så kolla upp det där med IVF istället.

Vickan
    säger det igen... Grattis! Helt sjukt fertil du är, du skulle kunna bli nuppad i armhålan och ändå bli på tjocken.

• Fru E

Undrar med hur det gått för Lappis men hon har kanske fullt upp med svärmor

Nenne-om du har lust så får du hemskt gärna skicka lite progg du med så har jag så det räcker till BOM

Annars sitter jag och kniper så progget inte ska komma ut vilket känns lite komiskt......eller nåt.
    Undrar om akun har satt fart på något speciellt för så här hetlevrad har jag nog aldrig varit

• passionsblomman

Ja, så är det, testade negativt i fredags morse men det har bara kommit en ynkaste lilla brun strimma än. Men det lär väl bli mer...
    Ivf har jag vad jag förstått inte möjlighet att få göra då jag redan har barn, utan där är kön för dem som inte har alls.

• nennesjuttioåtta

passion
    men privat så får ni väl trots att ni har syskon? Vad jag förstått så är kön för landstingsfinansierat ändå så himla lång där du bor så att det inte är någon idé att vänta på det om man har råd att betala själv.

• Mrs  B

God morgon!!!!

Har bara läst sista sidan än....

Maken fick också penicillin för såren han hade i ansiktet nu när han trillade, men han fick även en stelkramps spruta.

Piggelin
    Min mamma var dagmamma....

Vickan
    Anar att du har fått ett plus, STORT GRATTIS i så fall och hoppas att det går vägen denna gång.

PB
    Skickar en stor kram angående tantens ankomst!!!!

Midsommar här blev både blöt och solig. Det regnade när vi satt i uterummet och åt och var sedan soligt när vi spelade kubb, brännboll och grillade.

Igår gick jag min första golfrunda på 5 år (!!!) med maken och det gick sådär. Slog bort 6 bollar, streckade 4 hål men fick ändå ihop 19 poäng. Skönt att umgås lite på tu man hand med maken iaf.

Svar på tråden Livets stora och små frågor