• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Kängu, ja lycka till, man vet ju aldrig när det är sista gången innan det smäller som vi hör av det här!

Telis, här känner jag mig mer sjuk än frisk för jämnan, jag har tappat räkningen på alla gånger jag fått springa till badrummet och hulka idag, jag visste att det skulle bli tufft med en graviditet nummer två men jag mindes nog inte riktigt hur tufft... Fler tips mot illamående mottages tacksamt! Förreste, tabletterna fungerar mycket sämre den här gången än förra, skräp.

• viktualia
    passionsblomman skrev 2009-06-18 21:26:52 följande:
    Vet Vickan det själv då
    Svar nej men svaret kommer imorgon när jag testar.
  • viktualia

Jag har haft en ljuvlig midsommar och mår bra ända in i själen!! Det avslöjades att en av mina bästa kompisar precis plussat så nu önskar jag nog ett plus för då skulle jag bara ligga några veckor efter henne. Vore coolt även om det är hennes tvåa.

Som sagt - jag testar imorgon. Ingen mens än och nu mår jag bättre!

*kram till alla*

• BrudSommar2006

Lycka till imorgon då Vickan!

• Vännerfan

Glad midsommar i efterskott till er allihop!

Frullan, Stort grattis till Roffe! Hoppas lite av ångesten släppt nu när han är ute och det kanske (hoppas!) känns annorlunda mot vad du föreställt dig. Härligt med en Cicci-förlossning efter att du hade trådens längsta (?) förlossning förra gången!

Vad tråkigt med minus PB! Usch, lider med dig! Förfarande ingen tant?

Vickan, Kom in här och rapportera! Pronto! Vi är ju nyfikna...

Idag ska jag och Prinsen få träffa Emelie/Louise! Med syftet att fira den lille lintottens 2-årsdag! Ska bli jättekul!

Telis, Jag mådde också jätteilla i början av grav. ca v. 6-13. Hade vi åkt på bröllopsresan då hade den blivit totalt förstörd. Men sen i v. 14 tror jag det var som vi sen åkte så mådde jag jättebra och kunde njuta på alla sätt, så jag tror er resa ligger rätt bra till i tiden trots allt!

Lappis, Håller tummarna som vanligt!!

Snaily, Grattis till hundvalpen! Åh, finns det nåt som gör en gladare än en liten hundvalp! Det går ju inte att sluta le åt en sådan liten gullig sak!

Själv hade jag en jättebra Midsommar som firades i Åsa. Japp, I Åsa, 5 mil söder om Gbg. Vi var 6 familjer som firade ihop och 4 som sov över och allt gick jättesmidigt och alla hade trevligt! Det blev dock väldigt lite sömn så när vi kom hem igår vid lundtid sov Prinsen i 3,5 timmar och jag och maken i över 2! Trodde inte mina ögon när klockan redan var 17 när vi vaknade igen.

Nu måste jag passa på att hoppa in i duschen medan resten av familjen är och handlar.

Och, inte att förglömma så är det äl-tider här och denna gången tänkte vi försöka fullt ut(förra avbröt vi ju innan äl kommit).

• BrudSommar2006

Tittar in för att se hur det gått för Vickan?

F-n vad jag är trött på att kräkas förresten. Idag är maken risig också så jag får ta hand om Iris trots att humöret inte är på topp. Stackars Iris får vara inne trots att det är så fint väder för jag måste ju ha nära till badrummet. Tur att det bara är två veckor kvar till semestern så vi kan åka till Öland och få avlastning av mina föräldrar.

• Tinga

Vickan - åh, vad häftigt! Dryftar mig till ett grattis då, efter ditt förra inlägg. Kul! Kram! Hoppas nu att det äntligen slutar lyckligt den här gången.

• viktualia

Tinga - jaaaa ett tredje missfall skulle ta hårt...

Och jag räknade just ut att det är slutet av februari som är beräknad leveranstid om allt går som det ska... och det är inte skottår nästa år.. så det blir bra.. fniss fniss

Svar på tråden Livets stora och små frågor