• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Men har man sett, man kan till och med beställa testet i Sverige! Ja men Sweet, då behöver du ju inte skicka ett, jag beställer här helt enkelt. Det står att man kan testa från vecka 10 men att testet är 90% säkert beroende på när man testar. Hoppas att det står mer information i förpackningen så man inte slösar bort testet i onödan när man kan få så pass hög säkerhet.

Telis, det låter mysigt med Grekland men det såg väldigt fint ut i Kalifornien också på de bilder som Lapinette hade en länk till så det blir säkert jättebra det med. Själv drömmer jag mig tillbaka till St Lucia men det får väl bli något annat år...

Nej, nu är det läggdags för min del.

• Snorkfröken77

kängu - lycka till i helgen om den lille bestämmer sig för att komma!

passionsblomman, lappis och vickan - tummarna hålls hårt!

Sweet - underbar semesterbeskrivning

BS - apropå olydiga kissar - jag har kört med att säga nej och låtit arg, lite morrande (låter larvigt men det funkar) och har jag velat accentuera det har jag slagit handen i bordet så det har smällt också, då brukar de backa, plötsliga ljud är ingen favorit. Sen räcker det tills slut med bara en morrande nej för att de ska fatta som passionsblomman säger. Våra går aldrig upp på bänkar eller bord när vi är hemma (men gärna när vi inte är hemma )

Glad Midsommar alla!

• _koko_

God kväll! Känner mig väldigt stol över att jag nu läst ikapp allt. Fast det jag hade tänkt kommentera har jag förstås glömt eftersom jag inte är så smart som de av er andra som skriver under tiden.

Några res-grejjer iaf:
    Vi hyrde cab när vi var i florida och det kändes jättelustigt, för ingen annan hade det. Då funkar ju inte ACn nämligen...
    www.tripadvisor.com är en bra sajt om man vill leta hotell eller saker att göra. Där kan man även läsa omdömen från andra resenärer, vilket jag tycker är betydligt bättre än officiella klassificeringar.

Telis - Kanske kan ni boka lite "finare" hotell (t ex genom att kolla länken ovan ), och få resan att kännas mer "telis-just-nu-anpassad" på det sättet? De hotell jag har bott på i USA de senaste gångerna jag varit där har haft fantastiska frukostbufféer!! På det lyxigaste hotellet jag bott på kostade frukosten $20 (och på det näst lyxigast ingick frukosten alla vardagar), vilket inte är så mycket om man jämför med bruncher i Stockholm (vad själva rummet kostade är dock en helt annan historia). Sen har ju i princip minsta motell i usa kyl på rummet så man kan handla sin egen frukost och göra det precis så lyxigt man själv vill - betydligt billigare.

Mycket spännande i tråden just nu, lappis, passion och vickan som våndas och väntar, kängu som också våndas och väntar, men på något annat, och fruLlan som väntat färdigt och nu får snusa bebis igen.

Jag har fått sån sjuk halsbränna de senaste dagarna. Måste nog försöka hitta några tabletter som jag klarar av att ta (försökte med gaviscon sist tror jag, och kräktes nästan av dem), för som det är nu brinner halsen upp snart känns det som. Värst på kvällarna precis som med conny, men det dök upp betydligt tidigare än med honom.
    Sen mår jag illa igen, varje dag. Blir lite bättre när jag äter, men kommer snabbt tillbaka igen. Så här skulle det väl inte vara???
    Gnäll, gnäll, gnäll...

Nä, nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen, har varit uppe på tok för länge de senaste dagarna, vilket har satt sina spår. I morgon har vi folk hemma också, så då kan jag nog inte slumra en stund mitt på dagen som jag brukar annars.

Det blir sill och färskpotatis samt västerbottenpaj med creme fraiche, hackad rödlök och löjrom mitt på dagen och sen grillad teriyakimarinerad fläskfilé med potatissallad på kvällen. Till efterrätt ska jag göra rulltårta fylld med jordgubbssylt blandat med vispad grädde, skivorna toppas sedan med mer vispad grädde och färska jordgubbar. Redan hungrig.

Glad midsommar!

• _koko_

Just det, instämmer med passion - vattenspruta är grymt effektivt när man vill lära olydiga kattungar vad de inte får göra!

• sweetstreet

Haha! Telis!
    Där ser man...
    Jag förstkte bara få dig att tänka lite mer positivt om er kommande resa...
    Men men...
    Det är annars som Koko föreslår bra om ni kanske kan ändra lite i planeringen??
    Så att det passar dig bättre nu?
    Och som jag skrev kanske ni kan ta det lite lugnare också och känna att ni kan stanna en eller ett par dagar på ett och samma ställe ifall den andan faller på???

Hoppas att du kan komma att känna dig mer positiv till er semesterresa snart gumman!!1

• sweetstreet

BS
    kalas!!!
    Då kan du ju få tag på testet själv!
    Du måste dock meddela resultatet här i tråden! Och sedan vill vi ju se ifall det stämmer...!

• Tinga

FruLlan ? jättegrattis till lille Roffe! Stor kram till er båda! Ser fram emot att höra förlossningsberättelsen sen; är den som Ciccis lär det ju vara underhållning på hög nivå. Och så hoppas jag ju förstås på ett inlägg som svämmar över av moderskärlek.

Izzie ? kul att se dig! Läskigt med Matildas feberkramper! Hoppas att det inte blir så illa av vaccinationssjukan.

Muggles - Jag höll på att dö av skratt när jag läste om kopieringsmaskinen!

Sweet ? jo, det finns ju ganska många av de där chartertyperna, men så finns ju min familj, som motpol , som bilar i Europa i tre veckor med ettåriga tvillingpojkar i släptåg.

BS ? vad skönt att du fick en bra BM, som tar din förlossningsrädsla på allvar. Men jösses vad otursbenägna ni verkar vara i din familj. Stackars katt som hamnat hos er! Hoppas att han snart kryar på det halta benet.

Passion & Vickan ? ser med spänning fram emot testrapporter från er!

Kängu ? stort lycka till om det nu händer något i helgen!

Glad midsommar på er allihop!

• _koko_

AM - Här var du oerhört generös och frågade om connys storlek och så får du inte ens svar... 80 drar han nu, ett par plagg i 74 passar fortfarande men några byxor i 80 börjar bli för korta upptäckte jag igår. 86 är dock alldeles för stort, så det är lite svårt.

BS - Kattungar är ju rätt vilda, såg vår vrida ena frambenet 360 grader häromdagen för att komma loss med klon som fastnat i en matta... Fast han gjorde sig inte illa iaf som tur är. Klippa klorna bör du nog göra, för kattens skull. Jag gör det när han sover, då är det enklast.

tinga - Är skitimpad av era semesterplaner! Hoppas det blir en härlig resa! Jag skulle också vilja bila i europa någon gång.

Tror nån nämnde det här förut, det finns ju en tråd på FL som handlar om intelligender, och de verkar inte fått så bra resultat där.

Nu vaknade conny, än en gång glad midsommar! Vi får väl se hur länge det är uppehåll...

• passionsblomman

Godmorgon!

Glad Midsommar!

Jag har just testat och det var lika negativt som vanligt.
    Det blir en nubbe till sillen.
    Den saken är klar.

• Telis

Ni är gulliga som engagerar er i min semesterresa.

Men det har liksom inte med planeringen att göra, vi har redan sett till att vara minst 3-4 dagar på dom flesta ställena, just för att vi inte gillar att stressa runt. Visst skulle vi kunna planera om och ta bort en del ställen och stanna ännu längre på vissa ställen men då förstör det ju lite syftet med resan, vilket ändå är att resa runt och se Kalifornien. Det känns inte som att det är någon vits att åka ända till Kalifornien för att sitta tre veckor på en och samma balkong.

koko, det där med loppbitna hotell är inte strikt sant. Vi ska vara borta i fyra veckor så vi har inte råd att bo fint hela tiden. Eller, vi skulle väl kunna ta oss råd men jag lägger hellre pengarna på annat. Men jag har definitivt spanat in Tripadvisor så alla hotell vi har bokat är hyfsat billiga men hela och rena och har fått bra betyg.

Så det är inget som helst fel med semestern, planerna eller hotellen. Det är bara det att jag just nu, när jag är så trött och illmående, känner att jag inte orkar *uppleva* en massa saker. Jag vill inte heller göra en sån fantastisk resa som vi har planerat och sen bara må dåligt och komma hem utan en massa fina minnen. Om vi gör den här resan nu kommer vi aldrig att göra om den så på det sättet är den en once in a lifetime-resa.

Den här graviditeten tar massor med energi, både psykiskt och fysiskt, om ni tycker att jag pratar mycket om den så skulle ni bara veta hur mycket jag tänker på den. Jag har helt enkelt inte så mycket ork för annat, det får inte plats med mer i huvudet.

Men det är ju så det känns just nu. I augusti kanske det känns helt annorlunda. Dessutom är jag gift med världens mest fantastiske man som skulle säga att "jamen, då åker vi till Grekland istället, Kalifornien finns kvar" om jag sa att jag verkligen inte ville åka.

Svar på tråden Livets stora och små frågor