• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

STORGRATTISKRAMEN, Vickan! Vår gen lilla plusmaskin! Så kul och lite lagom överraskande Du ska se att det går som på räls denna gång. Alla tummar!

Tack Koko, Muggles, Telis med familjer för en mysig eftermiddag! Så trevliga tjejer och så trevliga män! Och Moa var precis så där söt och charmig som man anat m hj a foton tidigare. Och vilka öööögooonfrannsaaaaaar! Nenne har fått konkurrens Conny har jag ju träffat förr och ni skulle ha sett hans min när pannkakstallriken ställdes framför honom. Söt!

Livia var INTE i sitt esse tyvärr. Hon trillade ur sängen inatt och slog sig rätt rejält (tinningen/ögat). Har nu kräkts ett par gånger och är just nu på väg till barnakuten m pappa ...

• viktualia

AM - tack för kramen!! Och STOR kram tillbaka till Livia!!! hoppas att hon kryar på sig snabbt!!!

• Telis

BS, fy sjutton för att må så illa och kräkas. Din stackare! Om inte Lergigan hjälper så vette sjutton. Ingefära, äta lite och ofta, dricka mycket vatten, röra på sig mycket, seabands (pah!) och Postafen & Lergigan är nog dom enda illamåendeknepen jag kan. Hoppas verkligen att det blir bättre snart!

Vickan, grattis!! Hoppas att det går vägen den här gången. Och vem sjutton tycker inte att det är läskigt?!

Tusen tack för en jättetrevlig fika, tjejer! Men stackars, stackars Livia. Bra att sjukhuset får titta på henne, det var verkligen en rejäl smäll hon fått!

• fru AM

BS: ett anti-illamåendeknep jag upptäckte när jag var i Afrika och var svårt magsjuk i tre veckor var att ständigt ha med mig en halv citron elelr lime att sitta och sniffa på (förutsatt att men tål den doften alltså).

Kalla drycker och kylskåpskall mat (typ syrliga äpplen) funkade bra när jag väntade barn.

• viktualia

Telis - asläbbigt... och som jag skrivit tidigare... brorsans bröllop är verkligen i farozonen om det blir mf igen... och det bara GÅR ju inte att missa när han gifter sig... så just nu nojjar jag nåt hemskt om nästa helg. När/om jag tar mig förbi nästa helg ska jag försöka återgå till mer "sansat" gravidnojjande... vad nu det är....

• Telis

Ja, just det ja, min svärmor tryckte en påse med citronklyftor i näven på mig när jag var där och mådde illa. Jag vet inte om det var psykologiskt men det hjälpte lite att sitta och suga på en sån faktiskt.

• BrudSommar2006

Jaha, citronklyftor var nytt, då ska jag prova det men det får bli först i morgon för idag har vi redan handlat. Min BM ville ju sjukskriva mig, det kanske inte hade varit så dumt, hm.

AM, hjälp, stackars Livia, hur lyckades hon ramla ur, vad har hon för säng? Det låter ju onekligen som hjärnskakning, vad gör man åt sådant?

• fru AM

BS: hon trillade ur vår säng ... Slog huvudet i nattduksbordet på väg ner verkar det som. Ingen hjärnskakning - redan på väg hem fr akuten!

Lite dåligt samvete har vi eftersom vi lagt henne på ena sidan i sängen ist för mittemellan oss - hon kommer till oss varje kväll kl 11 ungefär och vi ibland så vill vi ju kunna ligga bredvid varandra, jag o maken ... så därför flyttade vi henne till ena sidan innan vi gick och la oss ... Inget mer sånt. Nu sover hon ittemellan oss igen på obestämd framtid.

• Vännerfan

Stort grattis Vickan! Hoppas verkligen Pyret vill stanna där nu!!

BS, Fy vad jobbigt att må så illa! Har dock inga fler tips än vad ovanstående har skrivit. Sjukskrivning i det läget är nog inte helt fel dock, för man brukar ju må ännu me rilla när man är trött.

Och stackars, stackars Livia!! Men ha inte dåligt samvete AM! (Lättare sagt än gjort förstår jag...) Det var ju inget ni gjorde med vilje och hon har ju klarat det många andra nätter! Skönt att det inte var hjärnskakning!

Svar på tråden Livets stora och små frågor