• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

Grattis till plusset Vickan! Hoppas att pyret nu vill stanna i magen i nio månader *håller tummarna*

Passionsblomman, trist att det inte fungerade. Vad är planen nu?

Läskigt med Livias fall, men vad bra att det inte var hjärnskakning. Håller med Vänner om att du inte ska ha dåligt samvete. Stora stödkramar

Brudsommar - det låter väldigt jobbigt med illamåendet och sjukskrivning kan vara ett bra alternativ beroende på vad du känner. När jag mådde illa kändes det som en räddning att gå till jobbet för att det var där jag mådde som bäst och nästan kunde "glömma" bort det. Men man är olika och du mår kanske så illa att det skulle vara bra att få vara hemma och vila lite.

Snaily - grattis till den håriga bebisen på fyra ben

Snart dags för kvällens hyrfilm! Kram till alla

• fru AM

Tack för deltagande när det gäller Livias olycka! Ho verkar må finfint nu. Vår enda ångest är att hon fick penicillin utskrivet (hon fick sår i ansiktet när hon skrapade sig mot nattuksbordet) så nu börjar en veckas medicineringshelvete ... Maken (med lite större tålamod) får ta den bollen - jag får ont i magen bara av att tänka på tjafset.

Trevlig söndagskväll!

Även vi ska krypa upp med en hyrfilm i soffan

Kram
    till alla!

• _koko_

Tack för idag även från mig! Jättekul att äntligen få träffa muggles och makar och barn!! Jag fick ju springa en del men det är jag van vid, är snarast väldigt nöjd med att conny somnade i vagnen över huvud taget så jag fick en timmes oavbrutet snack iaf.

KRAM till Livia som ju helt klart inte var i form idag, stackarn. Skönt att det inte var hjärnskakning iaf.

Stort grattis till vickan, du är ju verkligen helt osannolikt fertil! Hoppas bara det är tredje gången gillt för dig nu, ingen borde behöva gå igenom ens ett mf!

Nu ska jag gå och lägga mig, somnade nästan vid middagsbordet...
    Kram!

• passionsblomman
    Frejis skrev 2009-06-21 19:04:05 följande:
    Passionsblomman, trist att det inte fungerade. Vad är planen nu?
    Jaaa, jag antar att vi inseminerar igen... ja vet inte hur många ggr vi får göra det och vi har inte diskuterat hur många ggr vi vill prova heller. Jag har ingen aning. Har liksom bara hoppat på det här tåget och gjort som jag blivit tillsagd allteftersom. Nu är fru M på semester, så jjag räknar väl fem dagar från att mensen börjar riktigt och så tar jag väl pergotimen igen och ringer henne när hon är tillbaka om en vecka.
    Så får vi se.
  • snaily

GRATTIS till plusset Vickan!! Jag tror helt klart på att ordspråket tredje gången gillt stämmer i det här fallet!

Skickar kramar till Livia och hela familjen AM.

Vi är äntligen hemkomna med valpen efter midsommarhelg på sommartorpet, och ett långt besök idag hos en kompis på vägen hem. Vi fick hundsäkra huset lite snabbt innan vi släppte in vildingen, nu står alla skor på hatthyllan och i den avspärrade trappen och vardagsrumsdelen är avstängd med kompostgaller. Han har busat som en liten tok sen vi kom hem, och hunnit kissa två gånger på golvet också, men har nu slocknat. Jag har fläskläpp och diverse rivsår här och där - det är nog ett litet monster vi skaffat! Ska jobba på att skaffa bilder, han är ju aldrig still, förutom när han sover . Nu ska vi bara vara hemma och ta det lugnt med inte-så-lugna-valpen i några dagar, skööönt, sen kommer syster med man och barn och invaderar...

Var på Ikea idag och handlade stora gosedjur från deras barnavdelning, superbra hundleksaker! En stor blå giraff och en gul kamel blev det.

Jag cyklar på dag 17 nu så kanske dags att "få till det" snart... fast känns inte så sannolikt att det leder till ett plus. Vickan, kan du låna ut lite lite lite gravidbenägenhet till mig?

• viktualia
    snaily skrev 2009-06-21 21:30:26 följande:
    Vickan, kan du låna ut lite lite lite gravidbenägenhet till mig?
    Gärna för mig!!! *skickar över en dosis*

Själv är jag lagom förstummad....och samtidigt tacksam över hur noggrant jag skyddat mig under alla år... om jag alltid varit så här fertil är det ju tur att jag inte slarvade under åren när barn kändes otänkbart!!

Men som sagt... eventuella jubel och hurrarop kan vi spara till mf-risken minskat rejält. Himla skönt med ert stöd i alla fall!! ni är så BRA!!!!!!

*kram*
  • Piggelin1

Hej allihopa,

Vickan - GRATTIS till plusset! Hoppas hoppas hoppas att puret stannar kvar denna gången. Tredje gånge gillt tror jag också på!

Passion - jädra skitkärring som kom på besök

Frullan - stort grattis till Roffe - ser fram emot en rapport när du har en stund över så småningom! *funderar också på om det var en Roffe eller Roffa *

Kängu - ser att du fortfarande är inne & skriver - spännade, nu är det verkligen nära! Om det skulle hända ngt snart, så passar jag på att önska lycka till redan nu

Vänner - så du var i Åsa?! Var ni med på det traditionella firandet vid Gårda Brygga då med eller? Min syster bodde där tills de flyttade till Tyskland för tre år sen.

Själva var vi på Hisingen Island & slapp allt regn Visserligen tog vi det säkra för det osäkra & åt inne, det kanske var just därför regnet lyste med sin frånvaro! Kompisarna vi var hos har en liten tjej som fyller ett om en dryg vecka & nu berättade de att de väntar en till i jan-feb Tydligen inte planerat, utan helt enkelt "100%-ig utdelning" när de väl hade fått till det (=inte alltför ofta pga deras lilla tjej). Men välkommet ändå & de resonerade lite som att "Jaja, det blir säkert tufft ett tag, men sen är det ju gjort".

Stackars Livia, men vad skönt att det inte var hjärnskakning iaf.

• Fru E

Vickan-helt otroligt vilken frögurka du är Grattis *tyst* och även jag tror att det är tredje gången gillt!

Snaily-hehe nu får ni kanske en hint om vad det innebär sen när barnen kommer

AM-usch vilket otäckt fall för Livia!!!! En olycka händer så snabbt men tur ändå att det inte var "värre". Skrapsår läker ju efter en tid

Vet inte vad som flugit i maken idag men han är ovanligt flitig och händig här hemma nu....brukar vara lite seg att gå igång i vanliga fall när det ska fixas men är han väl igångsatt så gör han det mer än gärna....

Borde med sova men får vänta ut maken och sen lite action i sänghalmen . Sen väntar det första progget

• passionsblomman

Vi har varit iväg och firat vårt tioårsjubiléum. Jag är inte riktigt nykter tror jag...
    Men mätt!

Och inget mer blod. Undrar hur det kommer att gå för oss egentligen. Om den lilla solblekta pojke med fräknar är den vi kommer att få glädja oss åt, eller om det finns en liten till att vänta på...

Vad brukar de säga?Att den som lever får se?

Svar på tråden Livets stora och små frågor