• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

Låter som nåt för mig-jag är en tant!

fru AM skrev 2009-06-22 09:57:56 följande:

Passionsblomman: köp/läs senaste numret av TARA (jag vet - tanttidning, men jag köper den ibland för att få känna mig ung och fräsch ). Du kanske blir uppiggad av artikeln om 40+-mammor!? Du är ju bara 38 - än finns det tid! Stor kram!
  • fru AM

För intresseklubben kan jag berätta att det verkar som jag har fått mens ... Jaha. Varför då? Senast jag kollade så hel-ammade jag. Då ska tanten väl hålla sig borta?

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-06-22 09:59:13 följande:
    Låter som nåt för mig-jag är en tant!
    Trams! Du är bara 38! Det är jag som är Skräcködlan. Tre veckor till 40 ...
  • passionsblomman

Nää, den kommer tillbaka ändåJag vet dessutom flera syskobebisar som blivit till medan mamman ammat första barne. Min egen lillasyster är ett exempel. Ett "hoppsan-syskon"

fru AM skrev 2009-06-22 09:59:33 följande:

För intresseklubben kan jag berätta att det verkar som jag har fått mens ... Jaha. Varför då? Senast jag kollade så hel-ammade jag. Då ska tanten väl hålla sig borta?
  • Lapinette

Oj vilket depp här inne! KOM igen tjejer det är sommar och sol!!! Barn kan vi få något annat år?!! Njut, lev och älska!

• _koko_

Telis - Var tvungen att titta lite extra på conny i morse. Men kan du inte säga att näsan är fin, ögonen är ju sambons.

MSW - Vi fick sluta ge linfröolja till conny eftersom han var så lös i magen, så om A behöver extra fett kan ni ju testa det (eller blötlägga linfrön som liten föreslog). Fullproppat med omega-3 också.

Det var förresten väldigt trevligt att promenera till jobbet i morse (från bussen alltså, jag har inte promenerat från förorten ), går ju förbi där vi fikade igår så nu tänker jag på er varje morgon.

Har inte varit på jobbet sen förra tisdagen, känns nästan som att jag varit på semester.
    Ska nu försöka jobba lite ordentligt så jag kan njuta av vädret senare i veckan. Min sista dag (som jag inte bestämt vilken det är ännu), närmar sig med stormsteg och det vore lite pinsamt om jag inte lyckats utföra 2-3 veckors arbete (typ) på 2 månader...

• Telis

Piggelin, jag kommer att vara i v 18 tror jag.

PB, usch det var inte meningen att du skulle bli ledsen. Många av oss här inne har ju funderat på dom här sakerna i flera år och då blir det lätt att man tycker i efterhand att man borde gjort något annorlunda, ställt sig i någon kö lite tidigare, försökt med nåt annat lite tidigare osv.

Men chansen med insemination är bara ett par procentenheter högre än vid vanligt sex hemma, det kan funka bra om man har problemet med sekretet men annars är det som vanligt sex. Om man jämför tror jag att man säger grovt räknat att det är 10% chans vid en vanlig ÄL, 10-12% chans vid insemination, 30% vid IVF och 50-60% vid ÄD (vissa kliniker har över 80% success rate vid ÄD har jag sett ).

Det är jädrigt jobbigt att dra igång hela processen med att få hjälp men å andra sidan är det ju jädrigt jobbigt att också gå och göra insemineringar och ta hormoner och känna efter varje månad också. Man vet ju bara själv hur mycket man orkar och hur mycket man vill vänta.

Lappis, jag hade mensvärk i mer än en vecka innan jag plussade så det där ger jag ingenting alls för. Ingen tempdipp?

Nenne, det HAR funkat en gång och det SKA funka en gång till, så är det bara.

• Telis

koko, jo men herregud, sa jag inte det?! Conny har ju världens sötaste näsa också!

Svar på tråden Livets stora och små frågor